Zkusili jsme: FIAT 500. Auto pro holky i pro kluky

Zkusili jsme: FIAT 500. Auto pro holky i pro kluky

Málokdo ze současného studentstva si asi pamatuje starou pětistovku, jejíž první verze spatřila světlo světa roku 1957. Ale málokdo asi nezaregistroval její novou verzi, která brázdí naše silnice teď. A vzhledem k tomu, že je to vozítko více než sympatické, povolali jsme dva redaktory, aby jej pro vás otestovali.  Navíc v listopadu vypukne v SaSaZu finálový večer prestižní soutěže Miss VŠE, jejíž absolutní vítězka se bude půl roku vozit právě v tomto stylovém retro autíčku.

„Malý, ale milý“

„Malý, ale milý“. Tahle fráze je sice na začátek dost otřepaná, nový fiátek ale vystihuje dokonale. Když jsem ho viděla poprvé, připomněl mi něco mezi Broukem a Mini Cooperem – tedy autíčky, o kterých tajně sní snad všechny kamarádky, co mám. Pětistovka je v porovnání s těmito vozy o dost levnější, stejně jako ony vás ale na první pohled okouzlí elegantním retro stylem. Sytě žluté provedení, kulaté tvary, bílá zrcátka i poklice – přesně s takovým autem budou holky jezdit městem „like a boss“, napadlo mě.

Foto: Studenta

Ještě větší radost mi pak udělal interiér v barvě slonoviny, žlutá palubka a tachometr opět v retro stylu. Model je to ale opravdu mini a na výlet do Chorvatska se třema kámoškama bych se s ním asi nevydávala. Ani kufr není kdovíjak prostorný, nákupní tašky do něj ale naskládáte s přehledem. Takže do shopping center nebo na rande je tenhle třídveřák naprosto ideálním dopravním prostředkem – či módním doplňkem, chcete-li. Co se jízdy týče, jednadvojka sice netáhne jako sporťák, ale kdo to v pojíždění městem potřebuje, že.

Příjemně mě překvapilo pohodové ovládání, dvojité repráčky se skvělým zvukem a hlavně možnost přepnutí tlačítkem na city režim – citlivější posilovač řízení, který se holkám s „talentem“ na parkování podobným mému určitě bude hodit. Ještě lepší než zmíněné kvality je ale samotný pocit, který z řízení Fiatu 500 máte. Stačí s ním totiž ujet pár metrů a začnete se usmívat jako blázni; podobně se na vás pak bude křenit i většina lidí kolem. A tak za nás holky můžu jednoznačně říct, že každá cesta tímhle drahouškem je jeden velký zážitek. Docela závidím té slečně, která vyhraje Miss VŠE a tohle auto na půl roku dostane.

Mariana Kopecká

Stylovka nejen pro holky

O stylovosti pětistovky toho bylo napsáno dost a dokonale ji přede mnou vystihla Mariana. Já jen dodám, že ani po šesti letech výroby a výrazných prodejních úspěších se pětistovka neokoukala a pořád se líbí a zaujme. A naprosto musím souhlasit s oním úsměvem za volantem, z malého fiátku doslova čiší optimismus, který přenáší na řidiče i na své okolí.

Foto: Studenta

A pozor, za volantem pětistovky rozhodně nemusí sedět jenom žena. Pravda, není to typicky chlapské auto a pro usednutí do tohoto fiatu musí muži odložit své velké ego, které by nejraději posadili do amerického sporťáku typu Mustang nebo Camaro. Ale rozhodně se za volantem Fiatu 500 nemají za co stydět, ba naopak. Pětistovka se navíc dá pořídit ve verzi, která uspokojí i dravější choutky. Nabroušený Abarth má v základu 135 koní (dražší má 160 koní) a vylepšený podvozek, který lépe sedí v zatáčkách, eliminuje nedotáčivost a tolik „nezakopává“ na nerovnostech.

A rozhodně nevypadá jako auto pro holčičky. Z hlediska běžného jezdění je ale léty prověřený a námi testovaný čtyřválec 1,2 litru ideální volbou. Jednak je ze všech motorizací výrazně nejlevnější, je také slušně úsporný (v průměru se s ním dá jezdit za 5,5 litru) a v lehkém autíčku není nijak dýchavičný. Potíže přichází až v táhlých dálničních stoupáních. Fiat nově láká zákazníky na dvouválec TwinAir 0,9 litru s turbem. Úsporný dovede být tento motor zejména při opravdu citlivém zacházení. Podobné je to u turbodieselu 1,3, který ale zmizel z nabídky dovozce a koupit se dá už jen ojetý. S tím jsem se kdysi mohl svézt také a klidná jízda z jedné strany Prahy na druhou ve víkendovém provozu přinesla spotřebu jen tři litry na 100 kilometrů. A kolega s přítelkyní s ním dojeli i do toho Chorvatska, kam se Mariana odvážit nechtěla.

Luděk Vokáč

Foto: Roman Konvalinka, Zdeněk Horák

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější