eForce – České vysoké učení technické (elektrický motor)
Jaké změny jste na autě udělali oproti loňskému modelu a proč?
Letošní auto se oproti loňské verzi liší výrazně ve dvou hlavních bodech. V prvé řadě jsme předělali kompletně celý batterypack. Především z důvodu, abychom snížili jeho vlastní ztráty, které se mění na teplo a které jsme měli problém uchladit. Taktéž jsme tím získali o celou 1kWh více energie a to při zachování původního objemu.
Další velkou změnou si prošel monokok. To je nosná struktura celého monopostu. Změny této hlavní komponenty byly iniciovány potřebou zvýšit jeho tuhost a taktéž upravit ergonomii pilota. S tím se změnilo i řízení včetně nového designu volantu.
Taktéž jsme navýšili počet sensorů na autě a to hned na 4násobek, abychom získali mnohem víc dat a zase lépe pochopili chování auta při různých nastaveních.
Na jaké závody jste zaregistrovaní? Pojedete ještě někam jinam?
Letos jsme se registrovali na tři hlavní závody, dva v červenci a jeden začátkem srpna. Jsou jimi závody v Nizozemsku na okruhu TT v Assenu (9-12. 7. 2018), závody v Maďarsku na novém budovaném okruhu (18 - 22. 7. 2018) a posledním závodem sezony bude domácí závod na autodromu v Mostě (31. 7. - 4.8 2018), na které bychom tímto rádi všechny čtenáře pozvali.
Kromě těchto tří jsme také měli jet, stejně jako loni na pozvání našeho hlavního partnera firmy ZF, na ZF racecamp, což je takový přípravný závod konající se v půlce května, avšak problémy s výrobou nás bohužel přiměli tuto pozvánku letos odmítnout. Taktéž se chystáme na závod Baltic Open, který se letos koná v Estonsku (15 - 19. 8. 2018). Je to závod, kam jezdí i bývalí členové, jezdí se tam i staršími monoposty, které tým dokáže udržet v provozuschopném stavu. Na rozdíl od závodů klasických zde nejsou statické disciplíny a je to spíše takový styl užít si, zajezdit si, pobavit se s přáteli a kolegy.
Jaké očekáváte výsledky a umístění?
Letošní auto je opravdu nabité, avšak právě ony problémy s výrobou nás dostali do krajní meze, kdy nenatestujeme tolik, kolik bychom potřebovali, tedy umístění na prvních závodech nečekáme vysoké. Na další závody už budeme schopni se lépe připravit, a tedy v Maďarsku věříme, že budeme konkurenceschopní těm nejlepším týmům. Na domácí závod se budeme soustředit s maximálním úsilím, protože zde máme velkou šanci na to nejlepší umístění a tudíž pro to uděláme maximum co je v našich silách.