Konferenci ráno zahájil Zdeněk Hanzálek, profesor a vedoucí oddělení průmyslové informatiky z ČVUT, který účastníkům podrobně přiblížil pět úrovní automatizovaného řízení automobilu. Jako zkušený učitel si zasuploval před plným sálem hodinu o základních stavebních kamenech tak komplexního systému, jakým autonomní řízení je.
Po krátké pauze na kávu navázal Tomáš Vondrák, ředitel výrobního závodu Continental Automotive v Brandýse nad Labem, který ve své energické přednášce vysvětlil, jak se pojmy clean, safe a connected promítají do výroby automobilové elektroniky. Podělil se taky o začátek a průběh své kariéry ve společnosti Continental a zvědavé účastníky konference tak úspěšně nalákal ke startu jejich vlastní kariéry ve společnosti s tak obrovskou tradicí.
Proč plýtvat silami a prostředky v náročných vodách reality provozu, když se dá všechno vyzkoušet v bezpečném virtuálním prostoru? Tuto otázku se položili i odborníci zdokonalující autonomní řízení. Je pak nasnadě, že se spojili se špičkou v oboru, a to společností Valeo. Ondřej Zeman, software engineer z Valea, promluvil o technických i ekonomických dopadech spojení virtuální reality a automobilového provozu. Návštěvníci si taky mohli u stánku Valea vyzkoušet, jak takové testování funguje.
Soutěžili jsme i o Peugeot 208!
Ko přišel a zúčastnil se soutěže, měl jedinečnou možnost vyhrát na tři týdny (od 17. prosince do 6. ledna) zapůjčení nového Peugeotu 208! Vítězem se stal Vojta, který díky tomu má před sebou Vánoce a Nový rok v Automotive stylu!
Jistě se shodneme na tom, že dopravní zácpy ve větších městech a na opravovaných úsecích silnic, jsou neuvěřitelně otravné. A nevypadá to, že by se něco mělo zlepšit. Martin Schaefer, výzkumník a doktorand v Centru umělé inteligence Katedry počítačů na FEL ČVUT v Praze, ale vymyslel řešení, a to sice sdílení samořiditelných vozidel. Ve své prezentaci účastníkům předvedl, jak by tzv. chytrá mobilita mohla fungovat konkrétně v Praze a i to, že by mohla přinést menší počet autonehod.
Pořádat automotive konferenci a nezmínit se na ní o budoucnosti motosportu, to by byl neodpustitelný hřích! Proto Marek Szeles, vedoucí vývoje autonomní formule v eForce z FEL ČVUT, zasvětil posluchače do výzev, kterým čelí na závodních okruzích elektromobily. A taky to, že by v budoucnu za volantem formule nemusel sedět zkušený závodník, ale řídily by se jen z bezpečné vzdálenosti na dálku.
Mezi jednotlivými přednáškami se odehrála i panelová diskuze s Edgarem Martinezem Granada z Valea, Janem Semerákem z Continentalu, Martinem Schaeferem z ČVUT a Markem Szelesem z EForce ČVUT na téma budoucnosti kariéry v automotive oboru. Ti odpověděli na zvídavé otázky zúčastněných, kteří se projevili jako znalí oboru a dobří posluchači. To ale nebylo výjimkou. Promyšlené dotazy následovaly po každé jednotlivé přednášce řečníků.
Nechybělo ani vydatné občerstvení, které zajistila Bageterie Boulevard. Účastníci se navíc mohli kdykoliv posilnit kávou, takže po celou dobu konference zůstali čerstvé a jejich myšlení bylo neustále ostré jako břitva! Celá konference se odehrála v moderních prostorech budovy CIIRC na ČVUT v pražských Dejvicích, které posloužily jako perfektní prostředí pro něco tak objevného, jako je nahlédnutí do budoucnosti dopravy.