Využijte web na maximum a získejte dovednosti v digitálním marketingu díky Google

Využijte web na maximum a získejte dovednosti v digitálním marketingu díky Google

Český Google startuje celoroční program “Pomáháme Česku růst”, v rámci něhož se zaměří zejména na posilování digitálních dovedností potřebných pro podnikání nebo rozvoj kariéry. Prvním krokem v této snaze je spuštění bezplatné online vzdělávací platformy pod názvem “Digitální garáž”, kterou dneškem zpřístupňuje pro české uživatele. Iniciativa navazuje na celoevropský vzdělávací program Googlu, jehož nový cíl dnes v Bruselu představil prezident Googlu pro region EMEA, Matt Brittin.

Dle Evropské komise téměř polovina (47 %) evropské populace nemá dostatečné digitální dovednosti. Přitom právě na úroveň těchto znalostí bude v blízké budoucnosti kladen důraz až na 90 % pracovních pozic. Evropská komise také uvedla, že kvůli těmto mezerám v digitální gramotnosti uchazečů bude do roku 2020 až 900 000 neobsazených pracovních míst.

Internet nabízí každému příležitost podnikat s globálním dosahem, propojit se s novými zákazníky nebo sdílet vlastní tvorbu.  Z tohoto důvodu si v roce 2015 Google stanovil neskromný cíl digitálně vzdělat jeden milion Evropanů. Poté, co cíl splnil, se nyní zavazuje do konce roku počet vyškolených podnikatelů, firem nebo studentů navýšit na 2 miliony.

Pokud hovoříme o digitálních dovednostech, nemáme na mysli pouze specifické obory jako programování, kódování a softwarový vývoj. Základní digitální gramotnost dnes rozhoduje o rozvoji byznysu nadnárodních společností i drobných podnikatelů," říká Matt Brittin, prezident společnosti Google pro region EMEA. “Již se nám podařilo dosáhnout loni stanoveného cíle vzdělat jeden milion Evropanů. Nyní se zavazujeme toto číslo zdvojnásobit a nově zapojujeme také země Střední a Východní Evropy.”

Foto: Studenta

Do této iniciativy se letos zapojí i Česko, navíc s vlastním lokálním vzdělávacím programem pod názvem “Pomáháme Česku růst”. V rámci programu se zaměří na české studenty, podnikatele, malé a střední firmy, exportéry, ale také ty, kteří chtějí dál rozvíjet vlastní kariéru. Další iniciativy programu bude český Google postupně oznamovat, a to včetně uceleného vzdělávacího projektu s partnery, který spustí na jaře.

Přestože je Česko malá země, patří mezi nejinovativnější internetové trhy a poptávka po digitální gramotnosti zde dramaticky roste. Digitální dovednosti jsou totiž stále zásadnější pro udržení konkurenceschopnosti, ať jste podnikatel, zaměstnanec nebo student. Věřím, že investice do digitální gramotnosti podpoří prosperitu českých firem doma i v zahraničí,” říká Taťána le Moigne, ředitelka českého Googlu.

Prvním krokem programu je zpřístupnění bezplatné online vzdělávací platformy pod názvem “Digitální garáž” i pro české zájemce. Platforma obsahuje snadno pochopitelná edukační videa a kvízy. Obsah kurzu si navíc zájemci mohou přizpůsobit podle vlastních potřeb. V průběhu následujících měsíců se platforma bude vyvíjet a  obohacovat o nový lokální obsah.

Foto: Studenta

Název platformy souvisí s tím, že spousta úspěšných firem kdysi začínala “v garáži”. Budeme rádi, když ta naše Digitální garáž pomůže českým firmám a podnikatelům začít novou etapu v jejich byznysu a dosáhnout většího úspěchu, než zatím možná předpokládali,” říká Michal Zachar, marketingový manažer Googlu pro Česko a Slovensko.

Digitální garáž byla vytvořená ve spolupráci s digitálními experty, odborníky na vzdělávání, psaní i uživatelské prostředí a je navržená tak, aby nevyžadovala žádnou technickou zdatnost uživatele. Vyhýbá se nesrozumitelnému technickému žargonu a jednotlivé problémy vysvětluje na situacích ze života. Jednotlivé kurzy totiž vycházejí ze zkušeností majitelů malých firem. Obsah pokrývá i služby a nástroje mimo platformy Googlu, jakými jsou např. Seznam, Facebook nebo Twitter.

Celý program je k dispozici zcela zdarma. Ihned po přihlášení lze využít jednoduchý diagnostický nástroj, který pro uživatele na základě jeho zkušeností a cílů sestaví výukový plán na míru. V rámci něj se účastníci mohou dozvědět více o správné tvorbě webových stránek, o zviditelňování na sociálních sítích nebo o optimalizaci webových stránek pro vyhledávače. „Student“ přitom není pod žádným tlakem – kdykoliv si může sám vybrat, co se chce naučit.

U videí v původním znění v angličtině je možné zapnout i vypnout titulky (funkce YouTube) v češtině nebo v některém z dalších dostupných jazyků.

Že vás to zaujalo? Tak hned vyzkoušejte...

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější