Youtube není jen pro zábavu
Koncem roku 2015 sestavil Google žebříček nejúspěšnějších reklam na portálu Youtube. Z hlediska počtu zhlédnutí vévodí minutová reklama na mobilní hru Clash of Clans, která se mohla pyšnit hned dvěma trumfy. Jednak byla nasazena během Super Bowlu, tedy v nejsledovanějším (a nejdražším) reklamním čase celého roku. A také si v ní s chutí zahrál známý herec Liam Neeson, kterého znáte třeba z akční trilogie 96 hodin nebo první epizody Hvězdných válek. A protože jeho vystoupení vůbec není trapné, ale naopak pořádně stylové, zaslouží si tahle reklama veškerou pozornost:
V našich luzích a hájích bodovaly hlavně projekty Aquily a Kofoly. První jmenovaná opět vsadila na píseň své uměle vytvořené formace AquaBabes, kterou propojují své produkty s teenagerským popem. Odvážný nápad, z něhož vzešla nejpřehrávanější česká reklama loňského roku. Ale všechna další místa v top ten ovládla Kofola se svým animovaným šišlavým psíkem Štefanem, který páchal škodu v mnoha krátkých spotech. “Fofola” se tak po čase připomněla jako jedna z marketingově nejsilnějších tuzemských značek:
Obsah je sice král...
V posledních měsících se také začal rozšiřovat termín “content marketing”. Jak název napovídá, content marketing se zaměřuje na obsah, který uživatelé chtějí vidět nebo číst. Nejde tedy primárně o propagaci produktů, nýbrž o budování povědomí o značce. Snaha vytvořit užitečný obsah pro každodenní život potenciálních zákazníků je klíčem k vyšším prodejům a zapojení značky do podvědomí lidí. Až čas ukáže, jestli se jedná o módní vlnu, po které bude opět na vrcholu tradiční přístup k marketingu, nebo zdali se nám před očima tvoří budoucnost této dynamické oblasti. Tak či onak neváhejte, spousta firem se chce na téhle vlně svést, a to je přesně příležitost pro kreativní studenty!
...ale sociální sítě stále vévodí
Všude, kde se píše o marketingu, se v posledních letech dočtete, jak zásadní roli hrají reklamy na sociálních sítích. Promo skrze facebookové profily je vlastně již standardem moderního marketingu a další sítě se nechtějí nechat zahanbit. Nejvýraznější novinkou loňského roku se tak staly reklamy na Instagramu, kterým se podstatně rozšířily možnosti. Nyní mohou zaujmout formáty, které běžní uživatelé k dispozici nemají jako například carousel z více fotek. A jelikož Instagram patří Facebooku, tak se objevila i integrace těchto dvou platform, čímž můžete zásah svých reklamních snah ještě rozšířit. Sociální sítě tedy ještě nějakou dobu nesmíme opomíjet!
Které marketingové nástroje a kanály lákají vás? Podělte se o zkušenosti v komentářích!
Text: Mojmír Sedláček
Foto: pixabay.com, youube.com