V tuto chvíli je v týmu 13 studentů převážně z České zemědělské univerzity, která také celý projekt zaštiťuje. Všichni jsou v projektu dobrovolně, bez nároku na odměnu. Odměnou jsou ve skutečnosti nově nabyté zkušenosti a možnost závodit s vlastní formulí. Tým už má také jasné cíle – stát se letos nejúspěšnějším nováčkem, v roce 2014 nejlepším českým týmem a v roce 2016 se dostat do top 10 a vyhrát alespoň jeden světový závod. Tímto projektem také chtějí přispět k dobrému jménu českého školství a rozvíjení spolupráce mezi firmami, školou a studenty už během studia. O tom, že mají dobře nakročeno, svědčí první úspěšný test i úspěšné zajištění finanční podpory.
Tým musí kromě konstrukce a stavby monopostu zajistit samotné řízení projektu, finanční podporu a medializaci projektu. Na to navazuje řízení lidských zdrojů a organizace týmových akcí. V týmu kvůli tomu musí být i studenti ekonomických oborů. Soutěž tak klade důraz na kompromis mezi prací technika a ekonoma. Pokrýt celkové náklady ve výši 1,5 milionu korun se podařilo díky podpoře od hlavního partnera Škoda auto a.s. a dalších 26 českých společností. Společnosti přispěly jak finančně, tak materiálně. Některé také umožnily týmu využít vlastní výrobní prostředky. Ačkoli Rebels racing začínali v době ekonomické krize, ale i přesto se jim podařilo zajistit si podporu.
Soutěž Formula Student / SAE
Jedná se o celosvětovou studentskou soutěž, která se koná každoročně už od roku 1981. Účastní se jí 290 univerzitních týmů a každý tým je složen jen ze studentů. Ti se mohou radit s odborníky, ale nemůžou si nechat vyrobit část formule v továrně atd. Cílem je, aby se studenti naučili využít teorii ze školy ve skutečné praxi. Formuli musí vyrobit podle následujícího zadání:
Zákazník, pro kterého je vůz určen, je víkendový neprofesionální závodník holdující autokrosu (v americkém podání) nebo sprintu. Vůz proto musí disponovat velkým výkonem ve smyslu co nejlepší akcelerace, brzdění a ovladatelnosti. Musí být levný, spolehlivý, údržba musí být snadná a musí být konkurenceschopný. Vůz by tedy měl být také esteticky na úrovni, pohodlný a využívat co nejvíce běžně dostupných součástí. Produkční plán je 1000 vozů za rok. Úkol zní: Navrhnout vůz, který co nejlépe splňuje uvedené požadavky. Na konci bude vůz porovnán s návrhy konkurence. A pouze nejlepší návrh se dočká výroby.
V soutěži se myslí i na ekologii, která ovlivňuje celkový výsledek z 10%, a bezpečnost (maximální rychlost 100km/h).
Soutěžní disciplíny
Statické disciplíny v paddocku: design, náklady, prezentace
Bezpečnostní testy nutné pro vstup do dynamických disciplín: technika a bezpečnost, náklonová zkouška, zkouška brzd a hluku.
Dynamické, jízdní soutěže: zrychlení, osmička, sprint, vytrvalostní závod a spotřeba paliva.
Základní parametry a rozměry vozu
maximální rychlost: 160 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 3,9 s
hmotnost (včetně jezdce): 340 kg
rozvor: 1600 mm
Motor
nepřeplňovaný motocyklový čtyřválec Honda CB600F – 2007
rám z ČSN 11 523
objem 600 cm3
restriktor sání ø 20mm, upravené sací a výfukové potrubí- náporové chladiče
Petr Plachký
Více info a fotografií na www.facebook.com/rebelsracing.