Začátky byly pro oba, samotné v cizím městě, těžké. „Nahradilo mi to vojnu! Spoustu věcí, které člověk u nás dostává tak nějak samozřejmě, si musí v zahraničí znovu vybudovat a vydobýt,“ vzpomíná na první rok ve Vídni Adam. „Silných zážitků mě napadá hned několik: první příchod na kolej a takový ten pocit – takže nakonec je to skutečnost a tady teda budu bydlet… plus první zkouškové, univerzitní ples v Hofburgu, školní výlety do Chorvatska, svařákové stánky na Vánoce a koktejlové stánky na jaře, konkrétní kurzy a konkrétní večírky…“
Oba se shodují, že jim zahraniční zkušenost dala hlavně rozhled a zdravé sebevědomí. „Pokud se člověk dokáže sžít s cizí kulturou, je to obrovské lidské a psychologické obohacení. Rozsah a limity uvažování se rozšiřují, což bych si u Čechů velice přál…,“ říká Tomáš.
Co všechno dělá Studenta Media
- Vydává magazín Studenta, největší médium pro studenty VŠ v ČR, který vychází 6krát ročně v nákladu 45 000 výtisků
- Provozuje portál Studenta.cz
- Pořádá soutěžní projekty Kolej Roku a Miss VŠE
- Podílí se na největším portálu pro spolujízdu v ČR
a kariérním portálu pro studenty a absolventy UNIjobs.cz. ízdomat.cz
Každý jednotlivý projekt oslovuje desítky tisíc uživatelů v daném segmentu.
Přednášky a zkoušky jim brzy přestaly stačit. Chuť budovat vlastní firmu přišla ve druhém ročníku, kdy Tomáš přinesl na pokoj časopis pro studenty StiV.at. Na počátku roku 2006 začali na magazínu (v té době se jmenoval Stip.cz) pracovat. Bez jakýchkoliv kontaktů ve světě byznysu, bez zkušeností s obchodováním či marketingem a PR začali budovat dnes už úspěšný podnik. Na cestách mezi Vídní, Prahou a Zlínem oslovili první inzerenty, které přesvědčili, že stojí za to si studentů začít víc všímat a dát jim šanci.
Bez zahraniční zkušenosti by bylo podle Adama a Tomáše všechno úplně jinak: „Věřím, že bychom dělali něco neméně zajímavého. Každopádně zrovna v oblasti médií je přehled o situaci a trendech v zahraničí dost zásadní,“ myslí si Adam. Tomáše studium v zahraničí změnilo hlavně po osobní stránce: „To, co jsem zažil v zahraničí, dost výrazně utvořilo mou osobnost, chování a způsob uvažování. Díky tomu jsem zase schopen kvalifikovaně dělat svou práci. Nejsem zahleděný pouze na český trh. Sleduju i jiné země, setkávám se se spoustou cizinců z naší branže, přemýšlím nad jejich byznysem, snažím se od nich učit.“