Kulaťounká alfička
Musím přiznat, že když mě kluci Alfou Romeo MiTo vyzvedávali na focení, cítila jsem se docela jako frajerka. Tahle černá kráska šperkovaná stříbrnými detaily totiž vypadá mnohem luxusněji, než ve skutečnosti stojí. Oblé tvary, kulatá zadní světýlka, elegantní maska, to mě zkrátka vždycky dostane.
Usednutí za volant můj dojem ještě vylepšilo. Tachometr, větráčky, ovládání rádia – všechno zase pěkně dokulata. Palubní lehce vzorovaná deska dofialova mi na první pohled připomněla elegantní pánskou kravatu, stejně zdobeny byly i všechny sedačky. Na to, že je autíčko menší velikosti, má i pro holky parádnice (shopaholičky) a majitelky irských vlkodavů dostatečně velký zadní prostor i kufr.
Teď už k samotné jízdě. Kluci si teď asi budou klepat na čelo, ale na našem testovaném MiTu mě nadchlo už jen to, že má automat. Tedy jinak: automat jsem doposud vždy pozérsky odsuzovala a považovala ho za výmysl pro lenochy, ale díky testovací jízdě s tímto fešákem jsem zjistila, že je to vlastně docela prima věc, která ulehčí řízení a nebude mi to chcípat. Když jsem na to šlápla, znělo to trochu, jako kdybych jela ve vysavači, ale na to už jsem z aut podobné kategorie zvyklá. A protože nejsem žádný spermošek, co se potřebuje prohánět dvoustovkou po okreskách, jízdní vlastnosti MiTa mi sednou stejně skvěle jako jeho krásný look. Takže, Taliáni – hezky pěkně, bravo!
Mariana Kopecká
Alfa Romeo MiTo
Opravdu jediné, co mi na Alfě Romeo MiTo trochu vadí, je její kukuč. Vysoká čelní maska a podobně koncipovaná světla ve mně vyvolávají dojem našpulených rtů – podobně jako ty obrázky mladých slečen před zrcadlem, kterých jsou internetové končiny plné. Jenže MiTo, byť menšího vzrůstu, není žádná nevyzrálá lolitka. Je to černovlasá vášnivá a divoká Italka plných tvarů. Spíše Monica Bellucci v době své největší slávy než pubertální Anička od sousedů.
Podobnost s horkokrevnou divou nekončí jen u vzhledu. MiTo je totiž z těch malých aut, která upřednostňují dynamiku a zábavu. Nejlepší stránkou auta je podvozek, který si toho nechá opravdu hodně líbit, a zatáčky krouží MiTo s nebývalou vervou. Brzdy jsou krásně ostré a silné. Škoda jen, že řízení je trochu odtažité a o úplné přesnosti a tuhosti se dá mluvit jen v režimu Dynamic. V kombinaci s přeplňovaným motorem 1.4 MultiAir a dvouspojkovou převodovkou TCT dovede být MiTo také hodně rychlé. Motor se rád nechává vytáčet, zvuk nad 3 500 otáčkami zhrubne a v tu chvíli byste pod kapotou tipovali jednotku s větším objemem.
Šestistupňová dvouspojková převodovka řadí hladce a jemně a bohužel pro mě jen v režimu Dynamic zostří a vtáhne řidiče do hry. Pro běžnou jízdu je to skvělé, při extra sportovním svezení by to chtělo výbušnější charakter (Alfa Romeo prodává i verzi Quadrifoglio Verde se 170 koňmi). V testované kombinaci stojí MiTo přes čtyři sta tisíc a přiblížit se hodnotám spotřeby uváděným výrobcem chce lehkou nohu. Při svižné dynamické jízdě se snadno dostanete přes 10 litrů na 100 kilometrů. MiTo tedy není úplně levná milenka, jenže dovede být tak žhavá, že jí to prostě odpustíte. Buď tedy koukejte jen po levnějších verzích, nebo rovnou připlaťte za QV :-)
Luděk Vokáč
foto: Martin Mičánek
Alfa Romeo MiTo
1,4 Multi Air TCT
Objem válců: 1 368 cm3
Výkon: 99 kW (135 k/5 000 ot./min.)
Max. rychlost: 207 km/h
Komb. spotřeba: 5,6 l/100 km