První z nich se koná 8. srpna v Hradci Králové, další pak od 22. srpna v Maďarsku a následně Rakousku a poslední soutěž letos proběhne od 13. do 16. září v Itálii.
CULS Prague Formula Racing je studentským projektem na České zemědělské univerzitě v Praze se zázemím na Technické fakultě. Pro závody v roce 2013 tým zkonstruoval zcela nový monopost. V průběhu navrhování byl kladem důraz především na snížení hmotnosti, zajištění vysokého točivého momentu při nízkých a středních otáčkách a na snížení spotřeby paliva.
Monopost 2013 je prototypovým závodním vozem zkonstruovaným dle pravidel soutěže Formula Student/SAE. Základem závodního vozu je prostorný trubkový rám z oceli S355. Je osazen čtyřválcovým motorem Honda CB 600 F, který v minulé závodní sezóně vykazoval velmi dobré výsledky. Novinkou je však přepracování motoru na ekologické palivo E85 a přeplňování motoru kompresorem.
„Pomůže nám zvýšit krouticí moment, který je důležitý pro správnou akceleraci vozu. Mezi další výhody patří vyšší výkon a efektivnější využití rozsahu otáček,“ říká technický šéf týmu Martin Herčík. Design monopostu navrhli studenti Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, se kterými studenti ČZU v Praze spolupracovali již při stavbě prvního vozu Formula Student. Laminátová karoserie je doplněna karbonovým difuzorem, který slouží také jako podlaha monopostu.
Projekt Formula Student rozvíjí nejen technické a řidičské dovednosti studentů. „Součástí projektu a soutěží jsou i tzv. statické disciplíny, na které jsme se snažili v tomto roce připravit kvalitněji, než v první sezóně,“ upřesňuje vedoucí projektu Jan Sekerák. Jde především o nákladovou analýzu, kterou je třeba průběžně zpracovávat po dobu celého roku. „Již v září jsme si rozdělili úkoly s tímto spojené a věřím v mnohem vyšší bodové skóre,“ dodává Jan Sekerák.