Vernisáž výstavy o úspěšných projektech minulých let zahájila v úterý 11. února 2014 nový ročník mezinárodní soutěže Social Impact Award (SIA). Do té se mohou hlásit týmy mladých lidí, převážně studentů, s nápady, jak skloubit společensky prospěšné cíle s podnikáním.
„U nás je spousta mladých lidí s nadšením pro dobrou věc a zároveň podnikavým talentem. Společensky prospěšné podnikání je silný globální trend, například ve Velké Británii tvoří takové firmy 7 % všech podniků a přes pětinu start-upů. A tento trend postupně přichází i do střední a východní Evropy, a proto ho i v SIA podporujeme. Vždy mě nejvíc ohromí ty konkrétní příběhy lidí, kterým pár studentů pomohlo zásadně změnit život,“ říká Petr Vítek, iniciátor české verze soutěže.
Soutěž je určena především mladým lidem, studentům vysokých nebo vyšších odborných škol, kteří chtějí řešit společenské problémy inovativní, kreativní a udržitelnou cestou.
Soutěžní týmy se mohou hlásit do 15. dubna s nápady širokého zaměření – od témat chudoby, zdraví či vzdělání přes ochranu životního prostředí a energetiku až po rovné příležitosti a lidská práva. Vedle tří vítězů vybraných porotou dosáhne na cenu 3000 eur a odbornou podporu také projekt, který získá nejvíce bodů v hlasování veřejnosti na internetu. Letošní novinkou je snaha o větší zapojení regionů.
„Vše, co přináší inovace, novou energii a spojuje v sobě businessový a lidský přístup, je nám v České spořitelně dlouhodobě blízké. Social Impact Award všechny tyto atributy má. Nebylo těžké se rozhodnout, že chceme být u toho, a že chceme soutěž podpořit. Je to pro dobré věci," komentuje Klára Gajdušková, ředitelka Komunikace a CSR České spořitelny, hlavního partnera soutěže.
Na zahajovacím večeru se představili vítězové z minulých let, kteří na vlastním příkladu ukazují, „že to jde“. „Díky SIA jsme si prošli skvělými workshopy a výhra ve finále nám pak umožnila investovat maximum času do rozjezdu našeho nápadu – výzkumné organizace," popisuje Pavel Borecký, který v minulém roce zvítězil s týmem Anthropictures.
Letos jde SIA i mimo Prahu, se svými přípravnými workshopy objíždí i další města. Seznámit se s principy a příklady společensky prospěšných podniků a zkusit najít vlastní nápad, který kombinuje společenská témata a podnikatelské uvažování, tak studenti mohou také například v Brně, Ostravě, Olomouci, Českých Budějovicích a Ústí nad Labem.
O Social Impact Award
Soutěž vznikla v roce 2009 ve Vídni a dnes se kromě Rakouska a ČR koná také na Slovensku, v Rumunsku, Řecku, Chorvatsku, Švýcarsku a Rusku. Iniciátorem soutěže na regionální úrovni je Institut pro inovace a podnikání při Vysoké škole pro ekonomii a obchod ve Vídni, regionálním partnerem Nadace ERSTE. Hlavním národním partnerem je Česká spořitelna, partnerem pro regiony Nadace Vodafone a dalšími národními partnery jsou Impact HUB Praha, PricewaterhouseCoopers a Copy General. Více informací na www.socialimpactaward.cz nebo na www.facebook.com/socialimpactaward.