Social Impact Award: Studenti mohou opět soutěžit v oblasti společensky prospěšného podnikání

Social Impact Award: Studenti mohou opět soutěžit v oblasti společensky prospěšného podnikání

Už potřetí vyhlašuje Impact Hub Praha soutěž pro mladé lidi, kteří přicházejí s neotřelými a udržitelnými způsoby řešení společenských a ekologických problémů. Na start svého společensky prospěšného podniku mohou získat 3000 eur a odbornou podporu.

Vernisáž výstavy o úspěšných projektech minulých let zahájila v úterý 11. února 2014 nový ročník mezinárodní soutěže Social Impact Award (SIA). Do té se mohou hlásit týmy mladých lidí, převážně studentů, s nápady, jak skloubit společensky prospěšné cíle s podnikáním.

„U nás je spousta mladých lidí s nadšením pro dobrou věc a zároveň podnikavým talentem. Společensky prospěšné podnikání je silný globální trend, například ve Velké Británii tvoří takové firmy 7 % všech podniků a přes pětinu start-upů. A tento trend postupně přichází i do střední a východní Evropy, a proto ho i v SIA podporujeme. Vždy mě nejvíc ohromí ty konkrétní příběhy lidí, kterým pár studentů pomohlo zásadně změnit život,“ říká Petr Vítek, iniciátor české verze soutěže.

Foto: Jan Hromadko
Foto: Jan Hromadko Foto: Studenta

Soutěž je určena především mladým lidem, studentům vysokých nebo vyšších odborných škol, kteří chtějí řešit společenské problémy inovativní, kreativní a udržitelnou cestou.

Soutěžní týmy se mohou hlásit do 15. dubna s nápady širokého zaměření – od témat chudoby, zdraví či vzdělání přes ochranu životního prostředí a energetiku až po rovné příležitosti a lidská práva. Vedle tří vítězů vybraných porotou dosáhne na cenu 3000 eur a odbornou podporu také projekt, který získá nejvíce bodů v hlasování veřejnosti na internetu. Letošní novinkou je snaha o větší zapojení regionů.

Foto: Jan Hromadko
Foto: Jan Hromadko Foto: Studenta

„Vše, co přináší inovace, novou energii a spojuje v sobě businessový a lidský přístup, je nám v České spořitelně dlouhodobě blízké. Social Impact Award všechny tyto atributy má. Nebylo těžké se rozhodnout, že chceme být u toho, a že chceme soutěž podpořit. Je to pro dobré věci," komentuje Klára Gajdušková, ředitelka Komunikace a CSR České spořitelny, hlavního partnera soutěže.

Foto: Jan Hromadko
Foto: Jan Hromadko Foto: Studenta

Na zahajovacím večeru se představili vítězové z minulých let, kteří na vlastním příkladu ukazují, „že to jde“. „Díky SIA jsme si prošli skvělými workshopy a výhra ve finále nám pak umožnila investovat maximum času do rozjezdu našeho nápadu – výzkumné organizace," popisuje Pavel Borecký, který v minulém roce zvítězil s týmem Anthropictures.

Foto: Jan Hromadko
Foto: Jan Hromadko Foto: Studenta

Letos jde SIA i mimo Prahu, se svými přípravnými workshopy objíždí i další města. Seznámit se s principy a příklady společensky prospěšných podniků a zkusit najít vlastní nápad, který kombinuje společenská témata a podnikatelské uvažování, tak studenti mohou také například v Brně, Ostravě, Olomouci, Českých Budějovicích a Ústí nad Labem.

Foto: Jan Hromadko
Foto: Jan Hromadko Foto: Studenta

O Social Impact Award

Soutěž vznikla v roce 2009 ve Vídni a dnes se kromě Rakouska a ČR koná také na Slovensku, v Rumunsku, Řecku, Chorvatsku, Švýcarsku a Rusku. Iniciátorem soutěže na regionální úrovni je Institut pro inovace a podnikání při Vysoké škole pro ekonomii a obchod ve Vídni, regionálním partnerem Nadace ERSTE. Hlavním národním partnerem je Česká spořitelna, partnerem pro regiony Nadace Vodafone a dalšími národními partnery jsou Impact HUB Praha, PricewaterhouseCoopers a Copy General. Více informací na www.socialimpactaward.cz nebo na www.facebook.com/socialimpactaward.

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější