Reklamní festival PIAF je jedinou akcí svého druhu ve střední Evropě. Během dvou dnů na něm vystoupí se svými přednáškami více než dvacet profesionálů z celého světa. Jelikož je festival určen primárně pro lidi na seniorních pozicích, kteří jsou zaběhlí v reklamní branži, odpovídá tomu i cena. Ta je pro většinu laiků a studentů nedostupná.
„Právě proto pořádáme Shots. Večer naplní především komentované projekce našich zahraničních hostů. Nejde tedy jen o zábavu, ale o velmi příjemnou formu vzdělávání,“ říká ředitel festivalu Marek Hlavica. Přibližně tříhodinový program začíná v 19:30 a náplň má jak jinak než tři části.
Nejprve proběhne promítání nejlepších reklam za poslední tři roky podle poroty World’s best Media Campaigns soutěže Golden Award of Montreux ve
Švýcarsku, která je od roku 1989 první mezinárodní soutěží reklamy a multimediální komunikace v Evropě.
Program pokračuje přednáškou kreativního ředitele milánské agentury BCube Publicis Sergia Spaccaventa s názvem Kepp calm and LOL with Advertising. Sergio na ní chce účastníkům ukázat, jak se má používat humor v reklamě, jaké jsou jeho typy a jak strukturovat žert, aby naplnil to, co od něj v reklamě očekáváme.
Na závěr se chystá přehlídka vítězů světové soutěže mladých režisérů Young Directors Award, kde údajně začínají budoucí hvězdy. Ceny se udělují v devíti kategoriích, a zaujmou nejen markeťáky, ale i filmaře.
Program bude v angličtině za přítomnosti tlumočníka. Spolupracovali na něm také studenti FSV UK z MarkeThing.cz.
Ve Veletržním paláci budou také připraveny prostory pro setkávání a diskuze po přednáškách. V přízemí Národní galerie při této příležitosti otevřeli Cafe Jedna a hned naproti sídlí oficiální kavárna festivalu s názvem Caffeine.
Více informací o programu a podmínkách účasti najdete na www.piafawards.com a na facebookové stránce.
Text: Ekaterina Tkachenko