Podle letošního průzkumu 60 % studentů ví, které firmy jsou partnery jejich univerzity. Loni znalo společnosti, s nimiž jejich škola spolupracuje jen 39 % studentů. Kromě firem se poučili i studentské organizace. Zatímco vloni znala nějakou studentskou organizaci jen přibližně polovina (54 %) studentů, v letošním ročníku to bylo 89 %. Povědomí studentů o konkrétních projektech těchto organizací však vzrostlo jen nepatrně, a to na 45 % z loňských 42 %.
Studentské organizace jsou pro studenty zajímavá oblast
„Studentské organizace mají velký potenciál. Znají dobře studenty a mohou je podpořit v osobním i profesionálním rozvoji. Mohou být i dobrým základem pro vybudování sítě kontaktů pro budoucí kariéru. I zde se ukazuje, že anonymita velkých pražských univerzit představuje pro studentské organizace velkou výzvu. Naopak výsledky průzkumu naznačují, že organizace na moravských školách dokážou studenty velmi dobře zapojit,“ říká Václav Prýmek.
Mimo hlavní proud
Stejně jako v loňském se společnost zajímala o to, jaká média studenti sledují, nejen při studiu, ale i ve volném čase a pro všeobecný přehled. Tradiční zpravodajské servery, ale i celostátní deníky u studentů ztrácejí. Zatímco v roce 2010 četlo některý z hlavních celostátních deníků 62 % studentů, letos to není ani polovina (47 %). Návštěvníků z řad studentů ubývá i velkým zpravodajským serverům.
PwC a studenti
Společnost PwC patří dle Trendence Institutu mezi deset nejžádanějších zaměstnavatelů pro studenty ekonomických oborů v České republice. Celosvětově je PwC třetím nejžádanější zaměstnavatel (průzkum Universum 2011). Dlouhodobě podporujeme studentské aktivity. Jednou z nich je soutěž Global Management Challenge, v níž tým podporovaný PwC vyhrál dva roky po sobě národní finále a reprezentoval Českou republiku ve finále celosvětovém.
Sociální sítě zkrátka vedou
„U deníků vidíme dva hlavní důvody. Jedním jsou stále dopady ekonomického útlumu, kdy šetří jak studenti, tak i média a inzerenti, kteří před krizí v mnohem větší míře dávali studentům noviny zdarma. Ještě významnější trend, který se projevuje především u zpravodajských serverů je odklon k moderním a alternativním sociálním a jiným médiím. To dokazuje i fakt, že zatímco v roce 2010 jsme v našem průzkumu dokázali pokrýt hlavními zpravodajskými a informačními weby 97 % procent toho, co studenti navštěvují, o rok později si ze stejné nabídky nedokázalo vybrat 22 % studentů,“ dodává Václav Prýmek.
Další tiskové zprávy, publikace a studie vydané PricewaterhouseCoopers a články našich odborníků naleznete na www.pwc.cz/czpress.
Markéta Ježková