„V Pracovně potkáváme různé typy lidí. Od zkušených freelancerů po studenty, kteří zkouší rozjet svůj první záměr. Potkáváme lidi, kteří mají skvělý nápad, přelomovou vizi a jsou hodně kreativní. Pokud ale neznají základní věci, které k podnikání patří, je velká šance, že to nedopadne moc dobře. Sami ze své zkušenosti víme, jak cenná může být zpětná vazba a rady zkušených,“ vysvětluje Honza Pelán, proč jejich firma pořádá s portálem Hithit projekt Letní školy. V porotě zasedne i Jan Látal z kreativního studia DRUŽINA a Jana Kománková - šéfredaktorka Protišedi.cz.
Začít s vlastním podnikáním nebo přivést k životu svůj projekt je dnes v mnoha ohledech jednodušší než dříve, alespoň co se týče vstupního kapitálu. Crowdfunding je nová metoda financování, kdy člověk musí o svém záměru přesvědčit dostatečné množství lidí, kteří mu na rozjezd přispějí. Místo závazku bance dává závazek svým podporovatelům - že dosáhne vytčeného cíle. „Na Hithitu máme řadu projektů, jejichž autor potřebuje získat finanční prostředky na vydání knihy, natočení filmu nebo třeba uvedení nové značky oblečení,“ uvádí Jonáš Herza, který se zaměřuje na vyhledávání zajímavých projektů a pomáhá jim s realizací vlastní kampaně. „Současné akcelerační programy se zaměřují především na téma komunity a inovací, což je skvělé, ale v Hithitu si myslíme, že svůj prostor si zaslouží také kultura. Proto jsme spolu s Pracovnou vymysleli Letní školu crowdfundingu, kde získají podporu mladí produkční, režiséři, spisovatelé, filmaři a další.“
Letní škola je určena pro kulturní a umělecké projekty, které plánují crowdfundingovou kampaň na portálu Hithit. Ty, které zaujmout porotu, získají podporu ve formě školení, workshopů a osobních setkání. Úspěšní zájemci získají členství v Pracovně na celé léto a budou mít možnost konzultovat své projekty s odborníky na poli PR, práce s médii a sociálními sítěmi. Dostanou rady od realizátorů úspěšných kampaní i detailní zpětnou vazbu od lidí z Hithitu.
Podrobnosti programu a přihlášky naleznete na webu Pracovny.