O příležitost k takovému úspěchu se ale člověk občas musí poprat. Sám jsi toho zářným příkladem.
Ano, společnost od trainees očekává, že budou umět přebrat zodpovědnost a nastoupit do řídících pozic mnohem rychleji než ostatní zaměstnanci, a proto si je potřebují důkladně otestovat. Ačkoliv byl celý proces náročný, byl ale také velmi zajímavý.
Z čeho se skládal?
V mém případě byl sestavený ze čtyř kol. Nejdřív jsem absolvoval dva telefonické pohovory na angličtinu a osobnostní předpoklady, pak assessment centrum a poslední kolo bylo zaměřeno na vůdčí a řídící schopnosti.
Víš, proč vybrali zrovna tebe?
Vím. Po výběrovém řízení totiž dostanete důkladnou zpětnou vazbu. U mě to byly hlavně: akčnost, selský rozum, ambice a optimismus ve všech situacích.
Coca-Cola HBC Management Challenge
Otrkat se s Coca-Colou nemusíte jen skrze trainee program, zajímavou možností je třeba jejich manažerská soutěž, se kterou letos pomáhal i Vojta. Mezi finálovou pětici studentských týmů se tentokrát probojovali zástupci VUT, VŠE, VŠKK, UPCE a ČVUT a síly změřili nejen při porovnávání svých připravených studií, ale i při dalších úkolech, které otestovaly jejich pohotovost a prezentační dovednosti. V napjatém finále nakonec titul vybojoval tým KKreativci studentek Vysoké školy kreativní komunikace.
Takže školní úspěchy nebo předchozí pracovní zkušenosti roli nehrají?
Uchazeč musí chtít, mít tah na branku a být ambiciózní, ale nesmí zapomenout ani na pokoru. A taky musí mít touhu stále se učit nové věci. Určitě je velkou výhodou, pokud člověk už během studia dělá různé aktivity - od brigády až třeba po založení start-upu. Červený diplom ani praxi ale nutně mít nemusí.
Jak vypadal program samotný?
Jeho velkou výhodou je, že si v rámci něj trainees vyzkouší hned několik pozic, a proto nemusí být při nástupu nutně vyhranění určitým směrem. Například já jsem srdcem salesák a nikdy bych byl neřekl, že budu jednou dělat marketing. Po zkušenosti s prací obchodního zástupce v Trnavě jsem se ale přesunul na marketingové oddělení do Prahy a tam jsem se našel.
Sáhnul sis při trainee programu i na nějaké reálné projekty, nebo ses jen učil?
Dostal jsem na starost re-launch ochucených minerálních vod Bonaqua a také uvedení nového produktu Kinley, takže jsem si bohatě sáhl i na reálné věci. Hodně jsem se naučil o brand managementu, o spotřebitelích, o trhu a o uvádění nových produktů. Nabral jsem taky hodně business insightů. Kromě toho, že mě tu vlastně naučili skoro všechno, co teď vím, mě posunuli i jako osobnost. Dali mi příležitost pracovat se skvělými značkami, zkušenými, různorodými a přátelskými lidmi a příležitost rozvíjet se, učit se a dosáhnout velkých věcí. Co s tím vším udělat už bylo samozřejmě jen na mě, protože, jak říkám - úspěch je dobrovolný a závisí na každém z nás.
Říkáš to i studentům, když jim v rámci vaší manažerské soutěže přednášíš?
Jasně, ale nejen to. V rámci letošního kola Coca-Cola HBC Management Challenge jsem byl jedním z přednášejících na Mendelově univerzitě a studentům jsem vyprávěl mimo jiné i o tom, jak jsme uváděli na trh značky jako FUZETEA nebo Smartwater. Přivezli jsme s sebou taky případovou studii, se kterou se všichni skvěle poprali. Posláním soutěže je hlavně propojování akademické a byznysové půdy, takže taková přednáška je skvělou příležitostí studentům ukázat, že si i oni mohou za pár let sáhnout na manažerskou pozici.
Management Trainee Programme
Coca-Cola HBC Česko a Slovensko právě hledá nové Trainees, přihlas se hned teď.