Trainee v marketingu: Vlastní projekty od prvního dne
poweredbyexperts

Trainee v marketingu: Vlastní projekty od prvního dne

Martina Stráníková, absolventka VŠE, se s námi podělila o svoji zkušenost v roli Marketing Trainee ve společnosti Unilever. „Chtěla jsem poznat každodenní praxi marketingu. Ze začátku to byl boj, ale jsem hrdá, že jsem to zvládla,“ říká o svém programu Martina. Přečtěte si, jak začínala a jak jí trainee program pomáhá v budoucí kariéře.

Na podzim roku 2011 jsem jako studentka pátého ročníku mezinárodního obchodu na VŠE v Praze končila vedlejší specializaci komerční komunikace. Po letech vysokoškolské teorie jsem chtěla konečně poznat, jak vypadá každodenní praxe v marketingu, kterou jsem si do té doby moc nedokázala představit. Proto mi management trainee program v Unileveru hned od začátku připadal jako ideální příležitost. S firmou jsem se setkala na pár školních akcích a zaujala mě jednak širokým portfoliem silných značek, na kterých bych se mohla konečně naučit, co práce v marketingu obnáší, jednak svou specifickou neformální firemní kulturou.

Výběrové řízení do Unilever Future Leaders Programu bylo náročnější, musela jsem splnit logické a matematické testy, projít pohovorem a assessment centrem. Nakonec se na mě ale štěstí usmálo a já jsem v lednu 2012 nastoupila na svou první pozici do Brand Buildingu na oddělení kosmetiky. Ihned jsem se dostala do přímého kontaktu se značkami jako Dove, Rexona, Axe, Timotei, Radox, Signal a téměř od prvního dne jsem měla možnost podílet se na každodenním chodu marketingového oddělení. Ze začátku bylo hodně těžké naskočit do rozjetého vlaku a naučit se řešit všechny praktické problémy, se kterými jsem se při studiu nikdy nesetkala. Díky podpoře a vstřícnosti celého týmu jsem ale rychle zjistila, co práce v FMCG obnáší, a postupně jsem začala zvládat i složitější úkoly. Do teď nejvíc oceňuji, že jsem ihned dostala příležitost pracovat na velmi zajímavých marketingových projektech, o kterých se mi jako absolventovi ani nesnilo, a tím se toho naučila úplně nejvíc. Byl to boj, ale jsem hrdá na to, že jsem to zvládla a můžu se posouvat dál.

Foto: Studenta

Během prvního roku v Unileveru, kdy jsem zároveň dokončovala svá studia na vysoké škole, jsem se od kolegů naučila nejen orientovat se více v marketingu, ale také ve fungování celé firmy, a zároveň jsem zjistila, jak lépe hospodařit s časem a pracovat efektivněji. V rámci další rotace jsem se posunula do role Junior Brand Building manažera pro kategorii deodorantů v ČR a na Slovensku. Získala jsem tak zodpovědnost za vlastní kategorii a značky. Společně se svým nadřízeným jsme v obou zemích zastřešovali komunikaci deodorantů Rexona, Dove a Axe a já jsem opět dostala příležitost vyzkoušet si práci na nových projektech, tentokrát opravdu od A do Z. Součástí mé práce bylo sestavování strategických plánů pro celou značku, příprava mediaplánů, PR projektů, uvádění nových výrobků na trh nebo správa rozpočtu až po fázování prodejů či příprava cenové strategie. K úspěšnému zvládnutí této pozice určitě přispěl nejen celý tým a můj nadřízený, ale také velké množství odborných školení a mentoringový program, kterého jsem součástí. To vše mi výrazně pomohlo vypořádat se s novou náročnou pracovní náplní.

Nyní mě po dvou letech v UFLP čeká další rotace. Od března 2014 budu zastávat funkci Customer&Shopper Marketing manažera pro kategorii Osobní péče (kosmetiky) pro Českou republiku. Tato pozice mi nově přinese zodpovědnost za kategorie sprchových gelů, vlasové péče a vánočních balíčků. Na těchto projektech budu pracovat společně s vlastním týmem. Je to další výzva, na kterou se velmi těším. Nebude zajímavá pouze kvůli náplni práce, ale i díky zodpovědnosti za vedení lidí, což pro mě znamená zcela novou zkušenost. V Unileveru se člověk prostě nikdy nenudí a já jsem ráda, že pracuju se skvělými lidmi, kteří jsou nejen mými kolegy, ale i kamarády, a nepřetržitě si rozšiřuji obzory a učím se nové věci. Musím říct, že svého rozhodnutí vkročit do UFLP rozhodně nelituji.

Unilever Future Leaders Program

Tříletý program pro čerstvé absolventy a studenty posledního ročníku magisterského studia

Flexibilní práce na plný úvazek se smlouvou na dobu neurčitou

2–4 rotace mezi různými odděleními

Komplexní vzdělávání a rozvoj (skrze rotace a projekty, zpětnou vazbu, mentoring, formální kurzy, e-learning)

Začátek programu: červenec 2014

Výběrové řízení: on-line registrace a testy (do 4. 5. 2014) - pohovor, AC

Přihlášky: http://www.unilever.cz/kariera2014/absolventi/uflp/

Facebook: www.facebook.com/UnileverCareersCzechSlovak

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější