Společnost Tesco odstartuje 18. března druhý ročník mezinárodní týmové online virtuální hry Tesco Business Game, která věrně napodobuje chod skutečného hypermarketu. Po loňském úspěšném ročníku si tak i letos mohou studenti vyzkoušet chod hypermarketu nanečisto. Přihlásit se může až 150 týmů z každé země, konkrétně z Česka, Slovenska, Maďarska a Turecka. Registrace probíhá od 4. do 17. března prostřednictvím firemního portálu pro absolventy www.tesco-graduates.cz.
Hra začíná v pondělí 18. března a končí 28. dubna. Oproti loňskému roku doznala hra řady změn, které povedou k ještě většímu přiblížení reálného fungování hypermarketu Tesco. Změnu představuje také celkově nový design prostředí, ve kterém studenti budou pracovat a který je mnohem atraktivnější. Do soutěže se opět mohou přihlásit trojčlenné týmy studentů, nesmí to však být účastníci loňského ročníku. Soutěžící se budou muset vypořádávat s každodenním chodem obchodu a přitom dosáhnout co největšího zhodnocení svěřené prodejny.
V rámci týmů budou studenti zastávat funkci:
- ředitele hypermarketu (jehož úkolem bude stanovit ceny výrobků a zastřešit finance obchodu)
- manažera zákaznických služeb zastávajícího i personální roli (bude mít na starosti sledování spokojenosti zákazníků, stanovení akčních nabídek, plánování směn, nábor zaměstnanců a jejich školení)
- obchodního manažera (zodpovědného za sortiment a objednávání výrobků, sledování zásob a rozmístění produktů v rámci obchodu).
„V prvním ročníku Tesco Business Game jsme se setkali s velkým zájmem přihlášených studentů. Nejvíce přihlášených týmů bylo ze Slovenska, následovalo Maďarsko a Česko a poté Turecko s Polskem. Věřím, že i letošní ročník vzbudí zájem a i další nové týmy si budou moci vyzkoušet, jak maloobchod doopravdy funguje a zda je pro ně dobrou kariérní volbou,“ říká Karel Foltýn, personální ředitel Tesco pro střední Evropu a Turecko.
Vítězem minulého ročníku se stal tým z Česka, konkrétně parta tří studentů z Brna. „Tesco Business Game pro nás byla velkou výzvou. Naučila nás komunikovat v týmu a operativně řešit aktuální problémy s fungováním virtuálního obchodu. Zvláště ke konci soutěže jsme museli dát hlavy dohromady a vymyslet pečlivě vítěznou strategii. Díky vítězství jsme zažili nádherný výlet do Londýna a dostali hodnotné věcné ceny. Zatím stále studujeme, ale pracovní příležitosti ve společnosti Tesco bychom se do budoucna nebránili. Určitě bych tak chtěl apelovat na studenty, ať neotálejí a určitě se do této soutěže přihlásí,“ říká Pavel Hladík z vítězného českého týmu, který vykonával funkci manažera zákaznických služeb.
Letošní ceny v soutěži se ponesou opět v duchu značky Apple. V každé zemi získají odměnu celkem tři týmy – ten nejlepší vyhraje tři iPady, druhý iPady Mini a třetí iPody nano. Na vítězný tým z celého regionu pak čeká několikadenní zájezd do Londýna, jehož součástí bude nejen návštěva centrály společnosti Tesco a možnost absolvovat dovednostní školení pro zaměstnance, ale i prohlídka města.
O společnosti Tesco Stores ČR
- Společnost Tesco Stores ČR, a. s. vstoupila na český trh v roce 1996. V současné době provozuje
v tuzemsku 232 obchodů, 19 čerpacích stanic a 7 obchodních center.
- V České republice provozuje Tesco také franšízingovou síť Žabka, která čítá na 140 obchodů.
- Jako první na českém trhu začalo Tesco v roce 2012 provozovat na území Prahy a okolí, Mladoboleslavska a Kladenska internetový obchod s potravinami Potraviny On-line. Za tuto novou službu zákazníkům získalo ocenění Inovace v obchodě v rámci ankety MasterCard Obchodník roku 2012.
- Za dobu svého působení na českém trhu Tesco obdrželo řadu dalších ocenění – je například několikanásobným nositelem titulů Hypermarket roku, Obchodník roku, Nediskontní obchodní řetězec roku či TOP Retailer.
- Za svůj první energeticky úsporný obchod v Žatci obdrželo Tesco v roce 2008 první cenu Energy Globe Award v kategorii Země, v roce 2011 společnost otevřela v Jaroměři první hypermarket s nulovou uhlíkovou stopou v kontinentální Evropě.
- Tesco patří k největším soukromým zaměstnavatelům v České republice. Za vytváření rovnocenných pracovních příležitostí získala společnost ocenění v soutěži Stejná šance – Zaměstnavatel roku 2008, oceněny byly také absolventské programy společnosti. V roce 2012 věnoval Nadační fond Tesco přes více než 6 milionů korun na charitativní účely.