První dny stáže v marketingu: „Ochutnej si, co komunikuješ!“
poweredbyexperts

První dny stáže v marketingu: „Ochutnej si, co komunikuješ!“

Když jsem objevila nabídku stáží v Nestlé, nejdříve, pravda, poskočil můj žaludek lačný po čokoládě. Pak jsem si ale uvědomila, jakou příležitost mám před očima. Přihlásila jsem se, a udělala jsem moc dobře. Přes výběrové řízení jsem se dostala do oddělení marketingu cereálií a už druhý den jsem se naučila víc než ve škole.

Výběrové řízení bylo vícekolové. Asi týden po podání přihlášky mi volali z Human Resources a z informačního telefonátu se stal bleskový pohovor. Naštěstí jsem zrovna nejela na horské dráze ani mě nehonil medvěd, takže jsem klidně odpovídala a pozvali mě na další kolo – osobní pohovor. Ten proběhl v přátelském duchu. Dala jsem si dobré kafe a prostě jsme si s paní z Human Resources popovídaly o mně, ale i o práci v Nestlé. A zase to klaplo – postoupila jsem do závěrečného assessment centra.

Pro mě bylo assessment centrum rozhodně nejzajímavější částí celého výběrového řízení, protože jsem se něčeho takového zúčastnila poprvé v životě. Při práci ve skupinách a při zdánlivě jednoduchých úkolech nás zástupci HR, ale také oddělení, která stážisty nabírala, pozorovali a zkoušeli. Na závěr jsem absolvovala ještě dva pohovory. Dopadlo to skvěle – vzali mě!

Foto: Marek Sybal
Foto: Marek Sybal Foto: Studenta

Před nástupem

Ještě před nástupem jsem se zúčastnila kariérního poradenství v rámci programu Nestlé needs YOUth. Při setkání s kariérním mentorem jsem narazila na mou budoucí nadřízenou, Lucku. Hned mě vzala na oddělení, začaly jsme si tykat a seznámila mě s ředitelem divize. Trochu jsem se před ním styděla. Na pozdrav jsem odpověděla „jo“, ale myslím, že si nevšiml, vypadá jako fajn chlápek...

Ještě než jsem se stala oficiálním stážistou, dostala jsem možnost navštívit školení Google Analytics přímo v budově Googlu. Taková školení pro mě v budoucnu budou přínosná, takže jsem samozřejmě, jako správný Hujer, šla. Sice se za hodinu a půl odborníkem nestanu, jako nástřel to ale bylo skvělé. Hlavně jsem zjistila, že většina „markeťáků“ jsou holky!

Foto: Marek Sybal
Foto: Marek Sybal Foto: Studenta

Den první – seznámení

Když jsem nastoupila, strávili jsme spolu s ostatními stážisty pár hodin nad administrativou. Nejdřív jsme poslouchali prezentaci o firmě, potom jsme podepisovali smlouvu, různá prohlášení, vyhlášení, zahlášení, přihlášení, podhlášení – už ani nevím. Bylo toho poměrně dost. Očima už jsem byla ve sladkostech, které jsme dostali na přivítanou. Později jsem si na IT oddělení vyzvedla notebook (ten mi do ruky dal člověk, co vypadá jak můj bratranec s fousama – musím to prošetřit!) a šla na své oddělení. Se všemi kolegy jsem si začala tykat, zašli jsme společně na oběd a povídali jsme si. Ještě než jsem odešla domů, zašla jsem s kolegy do našeho skladu. Domů jsem si odnášela igelitku s několika krabicemi cereálií, abych prý věděla, co komunikuju! Venku bylo krásně, vevnitř taky.

Foto: Marek Sybal
Foto: Marek Sybal Foto: Studenta

Den druhý – první úkoly

Vešla jsem do budovy, zahulákala dobrý den a otevřela si vlastní kartičkou – pecka dne. Na druhý den už jsem dostala materiály k prostudování. S Luckou jsme probíraly brief tendru pro novou digitální agenturu, marketingovou strategii na nadcházející rok a konkrétní kampaně. Hodně jsem se ptala, dozvěděla jsem se i poměrně tajné informace a hlavně, a to s mnoha vykřičníky, jsem konečně viděla, jak teorie ze školy funguje v praxi. Bylo toho nad hlavu, ale tím líp. Mám pocit, že vážně budu platná, že je tu pro mě opravdu místo. Že nebudu jenom vařit kafe a doufat, že si někdo zapamatuje, jak se jmenuju. Náplní mé práce bude digitální marketing, podívám se ale i do PR, médií a sales. Je toho hrozně moc – než se něco schválí, musíte poslat mail snad stovce různých lidí. Ale rutina se setkává s kreativitou, teorie s praxí, analytika se selským rozumem a vaše práce nese výsledky. Takže zatím můžu říct, že mě to hrozně baví!

Foto: Marek Sybal
Foto: Marek Sybal Foto: Studenta

Den třetí – vybíráme agenturu

Třetí den začal vtipně – měla jsem totiž zkontrolovat dvě videa, která se do budoucna chystají do kampaně. Byla dost legrační, to brzy uvidíte sami! Ale zatím nesmím nic prozrazovat. Potom jsem dostala k překladu texty na stránky nových dětských cereálií. Snažila jsem si vymýšlet originální názvy her jako „Vypraš kožich XY“ nebo „Překrkej ABC“. Když jsem po obědě prostudovávala prezentace digitálních agentur v tendru, říkala jsem si, proč mě některé nápady netrkly už dřív. Celý proces vybírání nové agentury je pro mě dost inspirativní. Během odpoledne jsem ještě dodělávala tabulky, drobné překlady a co zrovna bylo potřeba. Navíc jsme ještě s Markem Sybalem fotili fotky k tomuhle deníčku. Na konec dne se musím k něčemu přiznat – v kuchyňce jsem našla krabici, kde zbývalo ještě pár nedojedených chlebíčků. Víte asi, co se stalo, měla jsem hlad… No, a teď už bude každý vědět, že ta nová stážistka, co se tady hned třetí den po celé budově fotí jak nějaká celebrita, není hladová jen po nových zkušenostech, ale i po cizí svačině!

Foto: Studenta

Kariérní poradenství od Nestlé

Nevíte, kam po vysoké? Nejste si jisti, jak zapůsobit u pohovoru a dostat vysněnou práci? Společnost Nestlé připravila program šitý na míru všem, kteří váhají se svým budoucím směřováním. Program je určen především pro studenty posledních ročníků a čerstvé absolventy.

Nestlé needs YOUth je celoevropský program zaměřený na podporu zaměstnávání mladých a v České republice kromě volných pracovních pozic pro mladé, stáží, učňovských programů a Graduate programů nabízí také měsíční program s názvem Nestlé Kariérní poradenství.

Prvním modulem je tzv. JOB CLINIC, tedy série setkání, na kterých se studenti dozvídají, jak to, co zatím znají mnohdy jen z teorie, funguje v praxi. Odborníci z Nestlé na interaktivních přednáškách vysvětlují, jak se dělá marketing, co všechno se počítá v controllingu, co obnáší oblast kvality potravin nebo s čím se setkáte v logistice, HR či v IS/IT. Studenti tak získají bližší představu o tom, jak to v byznysu chodí a kde by je lákalo pracovat.

Víte-li, kam chcete směřovat svou kariéru, je ještě důležité uspět při výběrovém řízení na danou pozici. K tomu studentům pomáhá další modul – CV CLINIC, kde se neprobírá jen, jak by měl vypadat správně napsaný profesní životopis, ale také jak se chovat na pohovoru, co všechno člověka může potkat na assessment centru apod.

To vše doplňuje MENTORING, tedy několik individuálních setkání s mentorem z řad manažerů i specialistů z Nestlé, kteří vám dobře kladenými otázkami pomohou ujasnit si své ambice a cíle a zamyslet se nad další kariérou.

Další kolo proběhne již v květnu. Více na www.nestle.cz/kariera

Text: Jana Samšuková

Foto: Marek Sybal

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější