Zatímco říjen patří celosvětovému boji proti rakovině prsu, listopad je měsícem knírků, a také především měsícem osvěty o rakovině prostaty. K listopadu se váže také celá řada různých kampaní v čele se světoznámým Movemberem, díky němuž se každoročně podaří vybrat vysoké částky na podporu boje s nepříjemnou mužskou nemocí. Kromě získání finančních prostředků si dává za cíl zvýšit povědomí o zdraví mužů.
Název Movember vznikl složením slov „moustache“ (knírek) a „november“ (listopad), a tak je to právě knírek, který je typickým symbolem této kampaně. Muži se na začátku listopadu oholí, a po celý měsíc si pěstují svůj knír. Způsobů, jak kampaň finančně podpořit je celá řada. Mnoho firem a neziskových organizací se do akce zapojuje prodejem předmětů se symbolem kníru s tím, že vždy alespoň část utržené ceny putuje na boj s rakovinou prostaty.
K tomuto boji se připojila také společnost Deedivine, která se rozhodla k tradičnímu Movemberu přijít také s vlastní akcí. Správné samovyšetření může zachránit život. I takové heslo razí kampaň #MOTÝLKUJ!
Informujte se víc:
Návod, jak každý měsíc provést správné samovyšetřování varlat najdou zájemci na webových stránkách www.loono.cz a www.prsakoule.cz. Více informací o pořádaných akcích a aktivitách Loono se dočtou na sociálních sítích. Prsa a koule hledejte na facebooku www.facebook.com/loonocz nebo Instagramu a Twitteru jako @loonocz.
Tým nové módní značky Deedivine se rozhodl pro limitovanou edici ručně šitých motýlků a kapesníčků pro pány a sukní pro jejich protějšky. Podporovat tuto akci tak mohou jak muži, tak ženy. Na všech kusech textilu se objevují typické motivy pánských knírků, které symbolizují měsíc listopad a boj s rakovinou prostaty. Vybírat můžete zde.
Každým zakoupeným motýlkem přispíváte částkou 200Kč na neziskovou organizaci Loono (v čele s mladou zakladatelkou organizace Kateřinou Vackovou), která výtěžek z kampaně využije k nákupu nových pomůcek. Loono ukazuje, jak je právě prevence důležitá, a to i v mladém věku. Kromě vzdělávacích workshopů a přednášek píší lidé z týmu Loono články a natáčí tematická videa. Tým mladých lékařů, studentů lékařských fakult a dalších nadšenců spolu s módní značkou Deedivine, jež si vzala za úkol šířit ženskost u dam šitím tradičních krásných sukní, ale i originální eleganci u pánů, tak společně sní, že změní svět k lepšímu a hlásáním prevence pomůže zachránit spoustu lidských životů.
Cílem kampaně je nejen upozornit na důležitost prevence, ale i získat finanční prostředky na nákup nových školících modelů. „Většina modelů koulí, které používáme na našich workshopech, bohužel nepřežila intenzivní „osahávání“. Abychom mohli v našich aktivitách pokračovat, propojili jsme se s módní značkou Deedivine, která pro nás ušila speciální edici pánských motýlků, kapesníčků a sukní s motivem knírku. Z každého nákupu putuje část peněz do Loono a umožní nám tak zakoupit nové modely,“ doplňuje Kateřina Vacková z Loono.
Téměř deset tisíc českých mužů ročně onemocní rakovinou prostaty, a i když je nemoc léčitelná, důležité je zachytit ji v brzkém stádiu. U vysokého procenta nemocných bývá doba od zachycení rakoviny prostaty do okamžiku, kdy toto onemocnění může působit pacientovi potíže, poměrně dlouhá, a to až v řádu několika let. Zatímco před několika lety o rakovině prostaty nevědělo příliš mnoho mužů, je skvělé, že díky celosvětovým kampaním se možnost výskytu této nemoci dostává do širokého povědomí veřejnosti, a tak s ní řada mužů dokáže zatočit včas a úspěšně se jí zbavit.