Návrháři z Karlína oblékají lidi na celém světě
poweredbyexperts

Návrháři z Karlína oblékají lidi na celém světě

LOAP je česká značka, která představuje vlajkovou loď společnosti Piccollo. Zabývá se výrobou sportovního oblečení a vybavení pro volný čas a pobyt v přírodě. Přímo v pražském Karlíně tvoří a vyvíjí kolekce oblečení, bot, batohů a campingu návrhářský a technologický tým. 

Tato značka má v České republice více než 20letou tradici. Jejím výrobcem je firma Piccollo, kterou v dubnu roku 1992 založili bratři Miroslav a Pavel Slámovi. Miroslav se stal šéfem LOAPu, Pavel se zaměřil na svůj vlastní projekt DATART. V té době na území České republiky společnost fungovala jako výhradní distributor italské značky Chicco, která se orientuje zejména na děti.

Než byl z LOOPU LOAP

Vzhledem k tomu, že v roce 1994 se tato firma stala jedním z největších dovozců, prodejců a distributorů dětských produktů v České republice, rozhodla se vyvinout svou vlastní značku. A tak vznikl v roce 1993 LOAP (tehdy pod názvem LOOP).

V létě 2002 zasáhly firmu povodně. Jelikož měla své sklady v pražském Karlíně, v přízemí dosahovala hladina vody čtyř metrů. Následovalo přestěhování skladu na lepší místo, konkrétně na Zličín, kde je má firma dodnes.

V roce 2003 se LOOP přejmenoval na LOAP, a tak jej všichni znají dodneška. Název vznikl ze dvou anglických slov, přesto se čte česky. Logical Apllication = LOAP, česky bychom řekli „rozumné využití“. LOAP totiž navrhuje své výrobky tak, aby byly funkční a plně vyhovovaly veškerým outdoorovým aktivitám. Ve stejném roce byla také navázána spolupráce s dalším řetězcem sportovních prodejen, a sice s Hervisem.

O 6 let později se firmě podařilo vyjednat vyvážení značky na Slovensko bez zprostředkovatelských firem, čímž se významně snížily náklady.

Útok na zahraniční trhy

V roce 2001 začal tehdy ještě LOOP navazovat spolupráci se sportovními prodejnami v České a Slovenské republice. A zamířil ještě dál. Mezi první státy, kam značka vyvážela (samozřejmě kromě Slovenska), bylo Rusko, Maďarsko, Litva, Lotyšsko a následně například Libanon či Bahrajn.

V současné době představuje Piccollo dodavatele outdoorového oblečení a oblečení pro volný čas do více než 500 sportovních obchodů v celé ČR a do zhruba 100 prodejen v zahraničí.

Kde lze LOAP najít

Dnes je tato značka v nabídce většiny specializovaných sportovních prodejen v České republice. Pokud byste se pídili po této značce i v zahraničí, naleznete ji i na Slovensku, v Maďarsku, Polsku, Švýcarsku, ve Francii, Velká Británii, Turecku a Řecku. LOAP ale není vyvážen pouze do evropských zemí, narazit na něj můžete například i ve Venezuele. Kromě kamenných prodejen lze značku najít ve vy¬braných sportovních e-shopech.

Co LOAP nabízí

LOAP si jako česká značka zakládá především na výborném poměru kvalita/cena. Při navrhování oblečení a dalších výrobků klade firma důraz nejen na módní trendy a atraktivní vzhled, ale i na použití kvalitních materiálů a doplňků. Své místo zde mají i moderní střihy, kterými je zajišťována funkčnost výrobků, a také praktické a propracované detaily. Na novinky ve vývoji materiálů a na změnu módních trendů reaguje firma pružně každý rok novou kolekcí veškerého sortimentu.

Pokud budete chtít vyrazit do přírody, za sportem, ale i do města, LOAP vás obleče od hlavy k patě a nabídne vám i veškeré vybavení. Kromě funkčního sportovního oblečení nabízí značka i outdoorové vybavení. Jejich batohy můžete použít do školy, ale i na túru. V případě delšího pobytu v přírodě nabízí LOAP širokou nabídku stanů, karimatek a spacích pytlů.

Firmě záleží především na tom, aby byly výrobky plně funkční a vyhovovaly všem outdoorovým aktivitám. Navíc vše za rozumné ceny. S tím souvisí i výroba. LOAP průběžně zkouší výrobu v Indii, Pákistánu a Bangladéši. Z důvodu zachování kvality a standardu vyráběného zboží se ale stále většina vyrábí v Číně.

Aktivity LOAPu

Firma se neprezentuje pouze prodejem kvalitního oblečení a vybavení, ale i různými dalšími aktivitami. Do roku 2010 se pravidelně účastnila sportovních veletrhů, například v Mnichově. Tam každoročně předváděla své nejnovější výrobky a zároveň tak měla možnost porovnat kvalitu konkurence. Od roku 2013 se aktivně účastní například veletrhu Výstava stanů.

Že firmě záleží na zákaznících, dokládají i její webové stránky. Pravidelně se na nich objevují různé články, na základě kterých si i naprosto neznalý zákazník udělá základní představu o tom, co by měl splňovat jím požadovaný výrobek. Jsou zde návody na to, jak si vybrat kvalitní bundu podle toho, zda v ní zákazník plánuje jezdit na hory, či pouze nosit ji do města. Kdo se rozhodne pro koupi stanu, nalezne zde návod, jak se o stan starat, aby vydržel co nejdéle.

LOAP také provádí testy jednotlivých výrobků nezávislými odborníky z řad zkušených cestovatelů a nadšených milovníků přírody, jejichž výsledky pak předkládá zákazníkům. Ti se tak mohou dočíst, který typ batohu obstál při výšlapu na hory a který stan vydržel nejrůznější rozmary přírody.

LOAP pro studenty

Značka se zaměřuje i na mladší generaci, zejména na studenty. V loňském roce se LOAP již podruhé zúčastnil ISIC tour, v rámci které oblékl celý promo tým a věnoval hodnotné ceny pro účastníky. Podporuje také cestovatelské a filmové festivaly zaměřené především na mladé, jako je Kolem světa, Expediční kamera nebo Snow film fest. S výrobky LOAP se můžete setkat také v soutěži pro účastníky veletrhu iKariéra zaměřeného na pracovní příležitosti pro studenty, který organizuje IAESTE.

Jakožto výrobce sportovního oblečení a vybavení podporuje LOAP jakoukoli aktivitu, která rozhýbe tělo. V rámci toho podporuje VAŠI LIGU, což je největší amatérská liga v České republice pro hráče squashe, badmintonu, tenisu a beachvolejbalu. V rámci podpory sportu nabídl LOAP 50% slevu pro nové členy této ligy. Dále je partnerem Fotbalové školy Bohemians.

LOAP

LOAP vznikl již před téměř 20 lety jako vlajková loď společnosti Piccollo. Ta v současné době představuje významného dodavatele sportovních a outdoorových výrobků pro ČR, ale i zahraničí. Pracuje u ní kolem sedmdesáti lidí. LOAP si jako česká značka zakládá na preciznosti a kvalitě veškerého zboží. Při výrobě je kladen důraz i na moderní střihy a vzhled. Díky tomu se můžete každý rok obléci do této značky od hlavy k patě podle poslední módy z oblasti sportovního oblečení. Za posledních 10 let LOAP prodal více než 1,5 milionu batohů a 1 milion párů bot.

Text: Veronika Doskočilová

Foto: www.loap.cz

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější