Dej si pauzu… a dál to znáte :)
poweredbyexperts

Dej si pauzu… a dál to znáte :)

Desítky let oblíbená sladkost, která je ukryta pod ikonicky červeným obalem, přichází v tomto roce s vylepšením. Pojďte si s námi koncem semestru dát pauzu – dát si KitKat, a při této příležitosti si místo učení prostudovat zajímavosti o této celosvětově úspěšné značce a jejich novinkách.

Značka KitKat naše české trhy rozšířila v roce 1993 a už tehdy bylo zřejmé, že nepůjde o jen tak ledajakou sladkost. Nasvědčovat tomu mohla už dlouholetá úspěšná zahraniční produkce. První továrna na výrobu ikonické čtyřdílné čokoládové tyčinky by svým stářím předčila většinu současných babiček a dost možná i prababiček. Sladkost vyráběná v tomto formátu od roku 1935 však nese jméno, jehož původ se dá vystopovat až do druhé poloviny 17. století. Dokonce i klasický slogan Have a break, have a KitKat nás doprovází již od roku 1958. V roce 1999 byl ve Velké Británii uveden formát Chunky, který okamžitě po uvedení dosáhl obrovského úspěchu. Tento výrobek následně rozšířil portfolio i v České republice. Léta dostatečně prověřila značku i recepturu oblíbené sladkosti a její celosvětová obliba se stále drží na vrcholu.

Z historie do kulinářství

Pojďme však od historie zabrousit také do chemie. Mezi klíčové složky, jež činí KitKat takový, jaký ho máme rádi, patří mléko a kakao. Harmonie těchto přísad, která tyčinku provází od jejího počátku, pomáhá vytvářet charakteristickou oblíbenou chuť. Aby však naše pauza byla ještě příjemnější, KitKat přichází s extra dávkou kakaa a mléka, kterou svou tyčinku obohatí.

KitKat jako značka

Práce za budováním značky KitKat je pestrá a zábavná, jak tvrdí brand manažer pro ČR a SR Jaromír Urbanec, který nám pomohl nahlédnout pod pokličku a prozradil zajímavosti o této dobrotě.

Co je to hlavní, co KitKat odlišuje od ostatních tyčinek?

Jedná se o tyčinku, kterou téměř každý zná a vybaví si její logo a červenou barvu. Slogan Have a break, have a KitKat je známý především mezi mladými lidmi a to je něco, čím se KitKat může odlišovat a v čem chceme pokračovat. Občas je náročné najít si čas „dát si pauzu“, a proto jsem rád, že je tu KitKat, který toto připomíná. KitKat je dost ikonická tyčinka, a to jak tvarem, tak složením, a proto k vylepšení vedla dlouhá cesta. Doufám, že všem KitKat zachutná ještě více.

Čím je značka KitKat pro tebe osobně?

Je to značka, která se nebojí humoru a odvíjí se od toho i možnosti marketingové komunikace. Proto jsem rád, že ji mohu mít na starost a že se ji snažíme patřičně vylepšovat. Setkávali jsme se několikrát se spotřebiteli přímo v domácnostech, kde jsme si o KitKat povídali, a to nám hodně pomohlo při přípravě digitální kampaně. Cením si úzkého kontaktu se spotřebiteli – spousta lidí nám píše na sociálních sítích různé nápady a to je super.

A jaké jsou plány pro letošní rok?

Pro KitKat je letošek důležitý rok, už v lednu jsme začali s digitální marketingovou komunikací na Faceboku a YouTube. Víme, že každý tráví pauzu jinak, a proto jsme pomocí KitKat přinášeli zábavná videa pro trávení sportovních, hudebních či gaming pauz. Následně jsme pokračovali již zmíněnou tour po českých a slovenských zimních střediscích. Potěšilo mě, že z celého eventu máme pouze pozitivní ohlasy, vytiskli jsme spoustu fotek a rozdali opravdu hodně tyčinek KitKat.

Nyní pracujeme na digitální kampani, která představí vylepšenou recepturu a pro velký úspěch zimní tour jsme se rozhodli v podobném duchu pokračovat. Během léta bude KitKat team na šesti lokalitách napříč celou ČR, kromě vodních sportů a zábavného programu samozřejmě nebudou chybět ani samotné tyčinky. Rád bych tímto také všechny pozval na letní tour KitKat na akci JustRide!, která bude probíhat v těchto termínech:

sobota 27. 5. Stráž pod Ralskem

sobota 10. 6. Merkur Pasohlávky (Brno)

sobota 8. 7. Hradec Králové

sobota 15. 7. Těrlicko (Havířov)

sobota 5. 8. Česká Lípa

sobota 12. 8. Hlučín (Ostrava)

Kde na světě je KitKat k mání a odlišují se nějak tyčinky v jednotlivých zemích?

Tím, že mluvíme o globálním brandu, je dostupný opravdu napříč celým světem. Tyčinky KitKat vyrábí několik továren, přičemž každá vyrábí jiný formát nebo příchuť. KitKat 4Finger pro náš trh vyrábí továrna v Německu a receptura je totožná s tou, kterou vyrábí pro zbytek Evropy. U bílé varianty KitKat Chunky sdílíme například obal nejen se Slovenskem, ale také s Francií. Mým favoritem je KitKat 4Finger, asi hlavně díky tomu nezaměnitelnému plochému tvaru s možností ji zlomit a podělit se.

Kromě historie a chemické analýzy se však značce KitKat s pečlivostí sobě vlastní věnuje i mezinárodní marketingový tým. Její typický červený obal a výrazné logo ji od dob druhé světové války doprovázejí bez přestávky. Nový obalový design KitKat proto stále vychází z tradičního formátu. Designéři se však pustili do lehké úpravy loga a celkového zjednodušení vzhledu. Schválně – poznáte, co je nového?

A jaká bude budoucnost?

Co je však dost možná tou nejzajímavější vědní disciplínou, přes jejíž brýle se dá na značku KitKat podívat, je futurologie. Snad každý by chtěl předvídat budoucnost s co největší přesností. Nám se to s drobnou pomocí ochotného týmu, který za brandem KitKat stojí, povedlo. Jak už jste mohli odhalit z předchozích řádků, KitKat nyní přichází se změnami v receptuře i designu tyčinek. A s novým obalem i jeho vylepšeným složením plným kvalitnějších surovin se můžeme těšit také na zajímavé akce v obchodech i mimo ně.

Foto: Studenta

V červnu se můžete těšit na velkou digitální kampaň a soutěže na FB stránce KitKat. V rámci outdooru bude značka také aktivní. Po úspěšné účasti na zimní akci JustRide!, kterou pořádal Freeride.cz, bude následovat wakeboardové turné, kde si budete moci s KitKat dopřát další pauzu – tentokrát v létě napříč celou ČR. A pokud můžeme odhadovat budoucnost ještě dál, mohli bychom možná i u nás časem potěšit naše chuťové pohárky po vzoru Japonska různými druhy a příchutěmi oblíbené tyčinky.

Zakousněte se tedy společně s námi do extra porce mléka a kakaa v novém hávu!

Text: Bára Baštová

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější