Marek Šárovec
Marek je absolventem brněnského VUT, kde vystudoval obor Automobilního a dopravního inženýrství. Do Trainee programu nastoupil s jasným cílem, podílet se na vývoji motoru. Díky pracovním rotacím si projde celým procesem - od konstrukce, přes simulace, úpravy až ke konečnému testování.
Marku, klasický studentský život ti nedávno skončil. Na co z něj jsi opravdu pyšný?
Jsem velice rád, že jsem během studia využil několik příležitostí a na delší dobu jsem vycestoval do zahraničí - ať už to bylo Řecko, Švédsko, USA, Belgie nebo loni na podzim Dánsko. Díky tomu jsem poznal spoustu zajímavých koutů světa, celou řadu inspirativních lidí a získal jsem taky trošku jiný pohled na svět.
Jak ses dostal ve Škodovky?
Když jsem se letos v lednu vracel z Dánska, hledal jsem novou výzvu, kterou bych před sebe postavil. A jakožto absolventa Automobilního inženýrství mě nenapadlo nic lepšího a příhodnějšího než se přihlásit do ŠKODA AUTO. A když výzva, tak proč ne rovnou do toho nejzajímavějšího programu, který automobilka čerstvým absolventům nabízí, že?
Co tě na Trainee programu hlavně lákalo?
Mě osobně nejvíc lákala skutečnost podílet se na vývoji nových automobilů, což asi není vzhledem k mému vzdělání moc překvapující. Každopádně si myslím, že obecně největším lákadlem pro čerstvé absolventy je možnost pracovat v jedné z největších a nejúspěšnějších firem v ČR, která nabízí obrovské možnosti vycestovat do zahraničí, hromadu příležitostí k osobnímu a kariérnímu rozvoji a v neposlední řadě také vcelku zajímavé finanční ohodnocení.
Trainee program
Čerství absolventi mohou v Trainee programu díky několika rotacím poznat, jak funguje jedna z nejmodernějších firem v České republice. Stanou se plnohodnotnou součástí společnosti, projdou různými odděleními, zahraniční stáží a kromě nenahraditelných pracovních zkušeností získají také spoustu zážitků a nových přátel.
Poznej #SKODATrainee program a sleduj příběhy trainees na blogu Škodovky!
Co přesně ve Škodovce děláš?
Aktuálně působím v Technickém vývoji na oddělení Vývoje motorů, které má na starosti vývoj koncernových motorů MPI řady EA 211 pro celý svět. Zde jsem dostal na starosti součásti pohonu rozvodového mechanismu a také pomáhám s konstrukcí motorové konzole, která mimo jiné slouží k uchycení motoru ke karoserii.
Jaké to je být součástí Technického vývoje, tedy přísně střežené oblasti, ve které vznikají automobily od úplně první myšlenky?
Musím uznat, že zatím si to docela užívám. Je velice zajímavé pracovat na komponentech motoru, který se bude vyrábět až za pár let. Zároveň je také hodně motivující mít možnost nahlédnout "pod pokličku" modelům, které byly nedávno představené na Autosalonu v Ženevě nebo představeny teprve budou.
Jak se žije v Mladé Boleslavi?
Na rovinu musím přiznat, že to není to samé jako žít v Praze nebo v Brně. Na druhou stranu je super, že je každoročně v Trainee programu banda třiceti lidí, kteří jsou naladění na stejnou vlnu jako vy. Tudíž se nudy rozhodně bát nemusíte. Pořád se něco děje. A protože rok od roku do programu nastupuje více mezinárodních absolventů, čehož je třeba i kolega Mihai jasným důkazem, nevyjdete ze cviku ani se svojí angličtinou.
Mihai Belu
Mihai se po dokončení bakalářského programu na Transilvania University of Brasov vydal studovat na švédský KTH Royal Institute of Technology Stockholm. Stačil jeden e-mail, ve kterém se dozvěděl o Trainee programu ve Škodovce a ze Stockholmu následoval přesun do Mladé Boleslavi. S češtinou má sice ještě trochu problém, ale místní kulturu už si hodně oblíbil.
Mihai, odkud pocházíš a co jsi vystudoval?
Pocházím z Rumunska, z Brašova v Transylvánii, kde jsem na místní univerzitě vystudoval bakalářský obor Automobilního inženýrství. V rámci bakalářského projektu jsme tam s ostatními kolegy a naším vedoucím prováděli výzkum zabývající se crash testy vozidel, to bylo hodně zajímavé. Na navazující studium jsem se pak vydal do Švédska, kde jsem vystudoval obor zabývající se mechanickými vlastnostmi materiálů a jejich složením a zkušenosti ze zahraničí mě dost obohatily.
Kdy tě napadlo, že by ses mohl za prací přesunout do Česka?
Před dokončením studia jsem se začal porozhlížet po další životní výzvě a chvíli potom, co jsem dopsal diplomovou práci, mi přišel e-mail s tím, že Škodovka otevřela možnost pro podání přihlášky do Trainee programu. Moji rodiče v Rumunsku jezdí Škodovkou a navíc je to i moje oblíbená značka aut. K tomu se mi líbil celý koncept Trainee programu, který nabízí spoustu zajímavých příležitostí. Musím přiznat, že jsem zpětně opravdu moc rád, že jsem přihlášku podal.
Jak vypadalo přijímací řízení do Trainee programu?
Všechno začalo Skype pohovorem a dvěma jazykovými testy. Poté následovala ta opravdová výzva - Assessment centrum. Neměl jsem moc tušení, jaký bude průběh, a přiznávám, že jsem byl dost nervózní. Den před samotným Assessment centrem jsem se ale potkal s ostatními uchazeči o Trainee program a také se současnými Trainees, kteří mi dodali odvahu a hodně mi pomohli. Celodenní Assessment centrum bylo náročné, ale zároveň to byl skvělý zážitek a důležitá zkušenost pro mě samotného. Navíc jsem se seznámil se svými budoucími kolegy, se kterými jsme se navzájem povzbuzovali a hodně jsme si pomáhali.
Na jaké části vývoje automobilů se podílíš?
Má první pracovní rotace probíhá na oddělení, které se zabývá vývojem bezpečnosti vozu při nárazech na boční část vozidla. Spolupracuji se spoustou zajímavých a milých lidí, kteří mi pomáhají se vším, co je potřeba. Je to opravdu komplexní a náročná práce, jejíž zvládnutí vyžaduje řadu zkušeností, které se od kolegů snažím co nejvíc načerpat. Aktuálně se učím pracovat se softwarem, který na oddělení používáme.
Co to pro tebe znamená práce v Technickém vývoji, kde se vymýšlí auta na léta dopředu?
Je to pro mě především skvělá příležitost a úžasný pocit, za který jsem opravdu vděčný.
Chcete se o Trainee programu ve ŠKODA AUTO dozvědět více? Podívej se a přidej se k nám!