Nejlepší je v klidu dokončit školu a pak se rozhodnout, jestli se nechám někde zaměstnat nebo zvolím cestu vlastního podnikání. Také si to říkáš? Pak pozor. Jde totiž o jeden z největších mýtů, který ohledně vlastního podnikání panuje. Pokud začátky vlastního podnikání budeš odkládat až po škole, existuje podle statistik velká pravděpodobnost, že nezačneš vůbec.
Nejlepší je začít už během studia
Pro zahájení podnikání je naopak nejvhodnější doba právě během studia, kdy máme ještě určitou finanční podporu od rodiny a nemáme tolik závazků. Případný podnikatelský nezdar je tak pro nás snáze řešitelný než v době, kdy již máme práci na plný úvazek, rodinu nebo hypotéku. A v neposlední řadě máme během studia více času se takovými myšlenkami zabývat.
Ostatně ne nadarmo se pro podnikání už při studiu rozhodla taková zvučná jména jako Steve Jobs nebo Steve Ballmer. Pokud tě tedy podnikání zajímá, neváhej a pusť se do toho taky. Nejraději hned. Nebo si alespoň ověř, zda na to máš a jestli je tvůj podnikatelský nápad dostatečně komerčně zajímavý. Pokud bude, třeba na něj rovnou získáš i investici několika miliónů korun.
Přihlas svůj nápad do soutěže a získej až 10 milionů
Zdá se ti to jako pohádka? Není. Přesně o tom je soutěž Vodafone Nápad roku 2014. Pokud máš na papíře nebo už ve fázi rozjezdu zajímavý podnikatelský nápad, můžeš ho do ní přihlásit. Vyhrát můžeš 100 000 korun a k tomu získat investici až 10 milionů korun. Vedle toho svůj projekt zviditelníš a získáš zpětnou vazbu od zkušených podnikatelů.
O úspěšnosti projektu nerozhoduje jen jeho originalita, ale obrovský důraz se klade také na jeho proveditelnost, potenciál dalšího růstu a kvalitu zpracování projektu. V rámci finálového kola je navíc hodnocena osobnost podnikatele. Šanci uspět má tak úplně každý bez ohledu na dosavadní zkušenosti s podnikáním. Třeba to budeš zrovna ty.
Kolik času na přihlášku zbývá?
Do soutěže Vodafone Nápad roku 2014 se můžeš se svým projektem přihlásit buď sám, nebo s týmem více lidí, a to až do 10. května 2014. Součástí přihlášky podané přes stránky soutěže musí být písemný podnikatelský záměr, nápad na rozšíření firmy či projekt pro investory, který dosud nebyl realizován nebo je ve stádiu přípravy realizace po dobu kratší než dva roky.
Více informací o soutěži, pravidla a přihlášku najdeš na webu www.napadroku.cz. Navštívit můžeš také některý z workshopů, které proběhnou v Brně, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Praze, Ostravě a Zlíně.