Pavlo, minulý rok jsi absolvovala Internship program v O2. Jaká byla náplň tvé práce?
Přihlásila jsem se na pozici Market Intelligence Specialist a moje práce spočívala v tom, že jsem připravovala podklady pro tým pricingu. Zjišťovala jsem například technologické novinky a trendy nebo konkurenční nabídky jiných operátorů. Za ten rok jsem se dozvěděla strašně moc o telekomunikacích nejen v České republice, ale i ve světě.
Co tě během programu překvapilo?
Bála jsem se, že na mě bude tým pohlížet jako na někoho, kdo ještě nic neumí a nemá zkušenosti. Myslela jsem si, že budu jako student dostávat úkoly, které nikdo jiný nechce dělat. Tohle se ale nestalo. Měla jsem na starosti věci, které mě opravdu bavily. Když jsem přišla s nějakým nápadem, co třeba dělat jinak, můj nadřízený ho nikdy nesmetl ze stolu.
Součástí stáže je i rozvojový program. Čeho ses mohla v jeho rámci zúčastnit?
Podívala jsem se například budovy, kde máme řadu technologií a dohledové centrum, což pro mě bylo hrozně zajímavé. Zjistila jsem tam, jak vůbec funguje celá služba, kterou O2 poskytuje. Zúčastnila jsem se i různých workshopů a školení. Společnost O2 navíc dělá spoustu dalších věcí, takže je tu i možnost podílet se třeba na natáčení pořadů O2 TV a O2 TV Sport, nebo se dostat na akce, které O2 sponzoruje.
Co je Internship program v O2?
Dvanáctiměsíční placená stáž pro studenty posledních ročníků vysokých škol, která startuje vždycky v září. Každý rok je vypsáno několik desítek pozic a je jen na studentovi, na kterou z nich se přihlásí. Stážisté sbírají reálné pracovní zkušenosti během flexibilní pracovní doby, která vyžaduje maximálně 20 hodin týdně. Součástí stáže je i rozvojový program, který zahrnuje například vzdělávací aktivity, odborné přednášky a exkurze na zajímavá pracoviště. Nejlepší účastníci programu mohou pak v O2 zůstat na plný pracovní úvazek. Další informace o programu a přehled vypsaných pozic nalezneš na www.chcidoo2.cz.
Po skončení programu jsi už v O2 zůstala. Je standardní, že je absolventům Internshipu nabídnuta stálá pozice?
Když jsem se programu zúčastnila já, většina internshipů dostala nabídku v týmu pokračovat. Záleželo pak už jen na nich, na jakém úvazku se domluví se svým nadřízeným.
Na jaké pozici momentálně v O2 pracuješ?
Po absolvování programu jsem se chtěla v marketingu posunout jiným směrem, zabývat se více on-linem. Poslala jsem proto životopisy do různých firem a potkala jsem se s teď již mým kolegou a vypracovala jím zadané úkoly. To, že jsem v té době měla již roční zkušenost v O2, mi pomohlo. Znala jsem totiž telco trh a také to, jak to ve firmě chodí. A vyšlo to, dobře mi ale dopadly i pohovory v jiných společnostech. Nakonec jsem se rozhodla zůstat v O2, i když v jiném týmu.
Proč jsi zůstala, když vyšly i jiné pohovory?
Líbila se mi ta rozmanitost práce. Máme prostředky a možnost vymýšlet spoustu nových věcí a být tak jejich průkopníky. Lidé na oddělení jsou navíc do všeho zapálení a rádi zkoušejí něco nového.
Zužitkovala jsi ve své pozici některé zkušenosti nabrané v Internship programu?
Ano, celkově tomu byznysu víc rozumím. Vím, co O2 dělá jako operátor, a znám do detailu celou škálu služeb, které poskytujeme. Lépe se mi tak orientuje v on-line marketingu a mohu produkt snáze propagovat.
Doporučila bys program jiným studentům?
Určitě. Poznají, jak funguje velká firma, a otevřou si dveře do profesního světa. Byla jsem hodně mile překvapená, když jsem po absolvování tohoto programu dostala pět pracovních nabídek. Internship program v O2 je opravdu základní kámen, na kterém se dá stavět.
Text: Kristýna Dolejšová