Novou dárkovou edici Becherovky Lemond navrhli studenti ze Zlína

Novou dárkovou edici Becherovky Lemond navrhli studenti ze Zlína

Vánoce už jsou za námi, ale tipů na dárky není nikdy dost. Zahlédli jste už v obchodech novou dárkovou edici Becherovky Lemond? Navrhli ji studenti ze Zlína a prodává se jen v omezeném množství.

Stává se dobrou tradicí, že karlovarská Becherovka navazuje spolupráci s mladými umělci a nabízí jim možnost proniknout do samotného výrobního procesu. Koncem roku 2012 byly představeny nové obaly dárkové edice Becherovky Lemond. O její návrh se postarali studenti ateliéru 3D design Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně Ivana Jozeková a Patrik Schwach. Speciální dárkové balení se prodává od přelomu roku v limitované edici 30 000 kusů.

Jak řekl manažer značky Jozef Tomečko: „Naším cílem nebylo pouze vybrat vítězný návrh, odměnit autory a jít svou cestou. Dali jsme studentům možnost poznat, jak funguje celý proces od návrhu až po zabalení výrobku, a tím je propojit s praxí.“

Foto: Studenta

Na jaře loňského roku se v Uherském Hradišti setkali studenti obhajující klauzurní práce se zástupci Becherovky a marketingové agentury. Nejlepší nápady byly dále rozpracovány a výsledek si nyní můžete koupit v obchodě.

Manažer Becherovky Lemond nás sám oslovil. Byl nadšený z našich předešlých prací. Potěšilo mě, že návrhy našich studentů obstály a klient byl spokojený. Navíc kontakt studentů s praxí je vždy přínosný.“ řekl tehdy vedoucí ateliéru 3D design Vladimír Kovařík.

Becherovka (či abychom byli přesní, jedná se o společnost Jan Becher – Karlovarská Becherovka a.s.) tak vytváří zajímavý mechanismus, jak zapojit mladé a nadějné studenty do skutečných projektů. Tento systém je dlouhodobě oboustranně výhodný – mladí umělci dostanou na počátku kariéry možnost se prosadit a získat zkušenosti, Becherovka se zase může pochlubit moderním hávem. Přesto se v našich končinách stále nejedná o standard.

Karlovarská Becherovka se v poslední době snaží zaujmout, jak je to jen možné. Vůbec poprvé ve své historii se může speciální etiketou pochlubit i originální Becherovka, konkrétně se jedná o zasněžený zimní obal. Oba likéry slavné značky jsou tak oděny do moderního hávu. Je tedy znát, že se tato více než dvě století stará značka snaží držet s dobou.

Lemond se mohl pyšnit uměleckým ztvárněním etikety již v roce 2011. Na podzim vyšly dokonce dvě různé série likéru. První z nich, vytvořená Alicí Gurinovou a Lukem Tomskim, vznikla při příležitosti oslav prodeje dvou milionů lahví Becherovky Lemond. Limitovaná edice obsahovala celých 120 000 kusů. Krátce poté spatřila světlo světa tzv. „Art.edice“, jejímiž autory byli studentka Barbora Balgová a designér Eugen Finkei. Zde byl vytvořen genderově vyrovnaný systém – autor vytváří „mužskou“ verzi obalu, autorka zase tu „ženskou“. Stejný princip byl zachován i u dalších projektů.

Becherovka Lemond obsahuje 20 % alkoholu. Slovy klasika – a není to trochu málo? Pro fanoušky klasické Becherovky možná, každopádně od svého uvedení v roce 2008 se Lemond stal oblíbeným nápojem především mladých lidí. Dal o sobě vědět také v září 2012 během prohibice, když rychle zareagoval na situaci a začal vyrábět speciální verzi s 19 % alkoholu. Značka Lemond cílí především na mladé, čemuž odpovídá i množství akcí, které jsou pod patronátem Lemondu organizovány. Pokud Vás zajímá více informací, podívejte se na web a facebook Lemondu.

A co si o novém designu myslíte Vy? Líbí se Vám více, než ty předchozí?

Foto: Studenta

Text: Mojmír Sedláček

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější