Instagram úvodní

Těžkosti pro influencery? Instagram testuje schovávání lajků

Čím více followerů, tím více influencer. A čím více srdíček, tím lepší fotka? Poměřování počtu lajků na Instagramu už možná brzy odvane “vítr” měnících se pravidel. Instáč totiž začal testovat skrývání lajků před ostatními uživateli. Jak se říká na sockách, je to malý krok pro Instagram, ale velký skok pro uživatele nebo influencery...

Kde už to fičí? 

Od května 2019 testuje Instagram funkci skrývání lajků v Kanadě, podle nedávného Tweetu se testování rozšířilo hned do několika dalších zemí - Austrálie, Brazílie, Irska, Itálie, Japonska a Nového Zélandu. Důvod? "Chceme, aby se lidé méně zajímali o to, kolika uživatelům se příspěvěk líbí, a více se zaměřili na spojení s ostatními lidmi," řekl na nedávné konferenci FB8 Adam Mosseri, hlava Instagramu.

Omlouváme se, požadovaný obsah nelze zobrazit...

Dokáže ale skrývání srdcí vrátit Instáč ke komunitním kořenům platformy? "Nemyslím si. Instagram se vyvinul do fáze, kdy už nedokáže udělat krok zpět. A co si budeme povídat - platforma je taková, jakou ji dělají její uživatelé. Budeme se zde setkávat s ještě větším tlakem placené reklamy," říká instagramová expertka Katka Pavlíčková z Businessgramu a dodává, že funkci skrývání srdíček zavede Instagram i z důvodu omezení služeb autobotů, kteří na účtech vytvářejí umělé zapojení a lajky.

léto
life
10 věcí, co musíte v létě zažít
2. 6. 2018
2 minuty těšení na léto

Když srdce znamenají peníze

Počet instasrdíček pod příspěvkem je ale pro spoustu uživatelů, influencerů i firem měřitelným a zpeněžitelným úspěchem. "Firmy na Instagramu o informaci o počtu srdíček rozhodně nepřijdou. Stále k této informaci budou mít přístup. Ale je pravda, že navenek už to nepůjde vidět. Osobně si myslím, že by počet lajků neměl být hlavní metrikou úspěšnosti firemního účtu. V přehledech firemního účtu najdeme mnohem zajímavější data, která nám o našich sledujících prozradí více informací," komentuje změnu pravidel instagramové hry Katka Pavlíčková z Businessgramu.

Foto: LinkedIn.com

Těžkosti pro  influencery? Jak se to vezme…

"Na straně Influencerů vidím obavu z toho, že skrytí lajků jim podryje spolupráce s firmami. Na druhou stranu zkušené firmy už dnes neberou počet lajků na Instagramu jako rozhodující kritérium pro spolupráci. Vybírají si influencery, kteří mají jasně definovanou cílovou skupinu, které zkrátka snadněji 'prodají' produkt nebo službu firmy. A ruku na srdce, dneska je z čeho vybírat," shrnuje případné těžkosti i současné strategie firem Pavlíčková. 

Přijde vám skrývání srdcí jako dobrý nápad? Hoďte svůj názor do komentářů!

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější