Facebook jako gigantosaurus
Facebook už dávno není pouze Facebookem o sobě samým. Společnost Facebook totiž v současnosti vlastní více než padesátku dalších firem a platforem zabývajících se vývojem nejen sociálních sítí. Patří mezi ně například Instagram, WhatsApp nebo Messenger. Ceny akcií Facebooku tak sice letěly raketově dolů, ale nutno přiznat, že na marketingových aktivitách milionů firem působících nejen na Facebooku, na způsobu života současné online společnosti i na výnosech Facebooku z reklam, zřejmě žádná viditelná změna nenastane.
Důvod je prostý - i kdyby si Facebook protestně zrušilo deset milionů uživatelů, zůstane počet uživatelů Facebooku nadále kolem dvou miliard.
Zrušit, nebo nezrušit?
Facebook, jako jedna z mála sociálních sítí, dokázal sám sebe dostat do podvědomí globální společnosti a zakonzervovat se v něm natolik, že je nemyslitelné si v mnoha ohledech život (natož marketing) bez Facebooku představit. V mnoha věcech Facebook dokáže pomoci (například charitativní sbírky, oznámení o svém stavu v případě katastrof, schopnost reagovat real-timově, atd.). Nesmí se ale zapomínat, že cena za tuto pomoc a služby 21. století neobsahuje jen pozitiva, ale je vykoupena i de facto neustálým sledováním uživatelů a produkováním uživatelských dat, které, jak se ukázalo, mohou být "zneužity".
Na místě tedy není Facebook rovnou mazat (ostatně i účty na jiných sociálních sítích), ale pro jistotu a duševní rovnováhu v hlavě si raději svůj Facebook účet revidovat a zjistit, jakým aplikacím a komu vlastně je umožněn vstup do našeho online soukromí….
Co říkáte na celou kauzu? Dejte nám vědět na (ehm) Facebooku.