Barevná Hra o trůny
Na první pohled nejpatrnější bude změna designu. Modrá barva ustoupí do pozadí a na sociální síti převládne jemný bílý vzhled. Zjednodušení se odrazí v rychlejším načítání. Pokud byste měli s bílou barvou zásadní problém, přepněte do tmavého módu. Jak oba dva vypadají, odhalil Facebook na svém Twitteru. I logo se dočkalo redesignu. Bude zaoblenější. Ptáte se, kdy se změny projeví? Přesný datum Facebook nestanovil. Ale nejspíš půjde o pár měsíců.
Láska přes Facebook
Randění přes tuto síť si užívají lidé v pěti zemích, ale má se rozšířit do čtrnácti. Pomocí funkce Secret Crush si zvolíte až 9 ze svých přátel, o které máte zájem. Pokud se některý z nich přihlásí do programu a označí vás také za tajného idola, Facebook vás propojí. Když si vás nevybere, nevadí. Nedozví se, že jste ho označili.
Právě domlouvání schůzek je u mileniálů velmi oblíbené. "Největší změny oproti předchozí generaci můžeme pozorovat u fenoménu randění. Současní mladí lidé si obvykle projdou větším množstvím seznamovacích schůzek a zkoušejí různé typy vztahů, které si jasně nedefinují a nechápou je nutně jako romantické," sdělila v rozhovoru pro Aktuálně.cz Markéta Šetinová, která se věnuje partnerským vztahům mezi mladými lidmi. Zakomponování seznamky do sociální sítě se tak zdá jako velmi dobrý tah. Jestli bude přístupná v České republice, to zatím není jasné.
To, že seznamování může být pro některé koníčkem, dokazuje jednadvacetiletá instagramerka seznamkove_lasky, která uvádí, že si stihla domluvit přes čtyřicet setkání za půl roku. Využívá k tomu Tinder, kterému chce Facebook nejspíš konkurovat.
Důležitost skupin a lepší funkce
I vaše zeď se může těšit na změnu. Facebook chce být více soukromý, a proto začne prioritizovat skupiny. Už nechce spojovat celý svět, nýbrž lidi se stejnými zájmy. Tvrdí, že pokud uživatel najde tu pravou skupinu, stává se nejvýznamnější součástí jeho sítě. Takových aktivních komunit je několik desítek milionů. A právě proto jsou důležité.
Různé komunity ale mají rozdílné potřeby. Proto se objeví i nové funkce. Například pro skupiny se zaměřením na zdraví bude přidána možnost položit dotaz bez zveřejnění svého jména, teda pokud vám to administrátor v nastavení celé skupiny umožní. Pro členy s osobnějšími dotazy to tak bude snazší.
Události vás budou chtít nalákat do "offline" světa
Ještě toto léto se má změnit karta událostí a to tak, abyste lépe viděli, co se děje kolem vás. Dostanete doporučení na akce, které by vás mohly zajímat, ale i pozvánky na objevení místních firem. Od toho si Facebook slibuje, že budete lépe koordinovat plány s přáteli a získáte více podnětů k tomu, abyste se s nimi spojili.
Jak se líbí novinky vám? Uvítáte světlejší vzhled a častější zobrazování příspěvků ze skupin na timeline?