I když ten den nepříjemně pršelo a foukalo, účastníci pražského veletrhu iKariéra byli spokojení. Jak firmy, které tu vyhlížely své budoucí zaměstnance, tak nejčastěji stále ještě studenti ekonomických, ale hlavně technických vysokých škol, pro které byl tento veletrh určen.
Veletrh každoročně cestuje po celé České republice a navštíví ho přes pět tisícovek studentů. V kampusu ČVUT v Dejvicích letos mělo stánek celkem 146 firem, které lákaly nejen na bonbony a reklamní propisky, ale také na modely náklaďáků, obrovská kuličková ložiska nebo vymakané technické hračky. A na projížďku ve Ferrari.
Zábava, smilebox, Ferrari
Nejvíce návštěvníků veletrhu zavítalo na Fakultu elektrotechnickou. Budova praskala ve švech, největší oblibě se těšil asi stánek Faurecie, kde už tradičně proudem tekla limonáda z pípy. Pro pití do šikovných plastových kelímků si sem zašli snad všichni. Při té příležitosti si pak mohli příjemně popovídat třeba s Lenkou Hauptmanovou, která je ve společnosti zodpovědná za hledání talentů.
„I my samozřejmě prezentujeme, co vyrábíme, jako ostatní firmy na veletrhu,“ ukazuje Lenka Hauptmanová na krásné kožené sedačky pro automobily značky BMW ve smileboxu. „Zájemci si mohou sáhnout na opravdovou věc, na námi vyrobené interiéry. Snažíme se být interaktivní a samozřejmě zábavní,“ dodává s úsměvem a zve dvojici kolemjdoucích studentů na dobrou limonádu a ukázku špičkových produktů firmy.
Sedačky, ve kterých se zájemci mohou vyfotit, sjely z výrobní linky 74 vteřin po předchozích, ve Faurecii totiž výroba opravdu sviští. Vyrobí tu přibližně 48 setů sedaček (tedy předních i zadních) za hodinu. Ty pak putují kromě BMW i do vozů Audi, Mercedes nebo Škoda.
Co s fotkami ze smileboxu? Po vyfocení jsou rovnou vytištěny a zároveň jsou nahrány i na facebookovou stránku Faurecia – Pojeďte s námi. Tam probíhá hlasování o nejoriginálnější snímek, jeho aktér vyhrál den na okruhu, kde se proháněl v autě značky Ferrari, pro které Faurecia vyrábí výfukové systémy. Není divu, že o fotku ze smileboxu byl na každém veletrhu zájem, vždy jich vznikly asi tři stovky. Soutěž probíhala v Praze, Plzni, Zlíně a Brně.
Z traineeho zaměstnanec
Kromě stánku uvnitř byl kousek Faurecie i venku – před budovou stál krásný Mercedes S Class. „Chtěli jsme tak studentům ukázat něco komplexního, ne jen jednotlivé kusy, sedačky, výfuk nebo palubní desku. I o Mercedes byl velký zájem,“ vysvětluje Lenka Hauptmanová.
Co si Faurecie od veletrhu iKariéra slibuje? Nejde ani tak o nalákání konkrétních lidí, jelikož čeští studenti se stále teprve učí nosit na podobné akce své životopisy a aktivně je nabízet přítomným personalistům, ale spíše o představení firmy jako spolehlivého a úspěšného zaměstnavatele s přátelským pracovním prostředím a dobrými příležitostmi pro mladé.
V nabídce je samozřejmě i trainee program pro studenty a absolventy do šestadvaceti let, kteří nemají žádnou nebo jen minimální praxi. Na konci úspěšně absolvovaného trainee programu čeká pracovní smlouva na dobu neurčitou. Více informací o trainee programech a nabídkách práce je na webu faurecia.jobs.cz.
Nával endorfinů při maximální rychlosti
Z každé série fotek ze smileboxu jich vyhrálo několik. Že zúčastnit se mělo opravdu smysl, poznal třeba Jiří Dekastello: „Původně jsem se ani do soutěže zapojit nechtěl, ale kámoš, který se opravdu rád fotí, mě ukecal a šli jsme do toho. Sehnat dostatek lajků ani nebylo moc složité. Stačil mi k tomu jeden status na Facebooku a dostatek kámošů, kteří nás v tom nenechali a pomohli. Bylo to poprvé, co jsem se lajkovací soutěže zúčastnil, a rozhodně nelituju. Projížďka se snad ani nedá slovy popsat. Bylo to super! Nával endorfinů mě neopustil ani po vystoupení. Už jsem začal šetřit na vlastní,“ popisuje se smíchem.
Další z výherců projížďky, Jakub Koseček, na to šel jinak, měl dokonale vypilovanou taktiku. „Utvořili jsme tým čtyř lidí a náš cíl byl jediný, svézt se ve Ferrari. Naše taktika spočívala v tom, utvořit co největší tým, abychom měli co největší dosah. Při shánění podpory jsem osobně přistoupil k tomu, co jsem vždycky odsuzoval – obesílání facebookových přátel s žádostí o hlas. Ale co by člověk pro Ferrari neudělal, že. Jinak jsme to samozřejmě každý sdílel a čekali jsme, jaká bude odezva. Prvních asi 130 hlasů jsme nasbírali celkem bez problémů a rychle. Hlasovali totiž dobří přátelé, spolužáci a tak. Poté se to ale zaseklo, všichni známí už zahlasovali a my jsme pořád byli druzí. Začala tedy fáze zasílání žádostí i lidem, se kterými se takřka neznám. Naštěstí stejný problém nejspíš potkal i naše největší konkurentky. Nakonec jsme se ale dostali do vedení asi o patnáct hlasů a nakonec i vyhráli,“ říká Koseček. Z projížďky byl on i jeho tým nadšený, třešničkou na dortu bylo zkoušení maximální rychlosti. Faurecií vyrobený výfuk Ferrari řval naplno na ploše letiště v Mnichově Hradišti.
Text: Nela Vejvodová
Foto: Jindra Kodíček