Generace Y chce pracovat odkudkoli. Firmy na to zatím nejsou připravené

Generace Y chce pracovat odkudkoli. Firmy na to zatím nejsou připravené

Microsoft vyhlašuje na 7. listopad druhý ročník Dne práce odkudkoli. Letos se zapojí i další společnosti, které chtějí inspirovat k větší flexibilitě v práci. 

Mladí lidé podle průzkumu mezi HR manažery považují flexibilní pracovní dobu za nejdůležitější kritérium výběru zaměstnavatele hned po platu a základních benefitech. Významným motivátorem je i možnost práce mimo kancelář či firemní kultura založená na důvěře, nikoli na kontrole, jež je s vyšší mírou flexibility v práci nutně spojená. Řada firem ale zatím na tento trend není dostatečně připravena. Microsoft proto vyhlašuje již druhý ročník Dne práce odkudkoli, který má ukázat, že s využitím dnes dostupných technologií je možné pracovat opravdu odkudkoli.

Ke Dni práce odkudkoli se letos přidávají i společnosti Jobs.cz a Sodexo Benefity, neziskové organizace Byznys pro společnost a EDUin a zapojil se i časopis Marianne.

To, že se mezi klíčová kritéria pro výběr zaměstnání tak výrazně dostávají faktory spojené s flexibilitou a mobilitou, ukazuje, že nastupující generace zaměstnanců preferuje jiný přístup k práci, než jaký dnes převládá ve většině firem.

Možnost pracovat na dálku alespoň několik dní v měsíci letos zaměstnavatelé nabídli u 6,1 % z více než 90 tisíc pozic obsazovaných přes kariérní portál Jobs.cz. „Před pěti lety šlo pouze o 1,5 % míst, je tedy vidět nezanedbatelný posun. Stále však zůstává velký prostor k rozšíření nabídky flexibility. Zájem ze strany talentovaných uchazečů je výrazný. V případě pozic s flexibilní úpravou podmínek firmy obvykle obdrží často několikanásobně více relevantních reakcí," uvedl Tomáš Ervín Dombrovský, analytik portálu Jobs.cz.

Microsoft chce Dnem práce odkudkoli inspirovat české firmy k tomu, jak již dnes využít běžné informační technologie a nástroje k podpoře pracovní flexibility, jak z hlediska času, tak co se týče místa.

U příležitosti Dne práce odkudkoli vyzval Microsoft lidi, kteří již flexibilně pracují, aby v rámci kampaně #TakPracujuJa celý pracovní týden sdíleli na vybraných sociálních sítích své zkušenosti s prací odkudkoli. Za každý z prvních 500 příběhů splňujících kritéria kampaně daruje společnost Microsoft 200 Kč Nadaci Charty 77 na podporu projektů, které pomáhají zapojovat znevýhodněné lidi do práce.

Foto: Studenta

Dagmar Ševčíková, personální ředitelka Microsoftu k tomu dodává: „Češi jsou známí nízkou ochotou stěhovat se či dojíždět za prací. Postoj mladé generace ale ukazuje, že míra flexibility a mobility u ní roste. Firmy to vědí a začínají se na to připravovat. Vyšší flexibilita v práci navíc pomůže i ve vztahu k lidem, kteří se stěhovat nechtějí či nemohou. Naše vlastní zkušenost ukazuje, že možnost pracovat odkudkoli, nejen z kanceláře, dovoluje plně zapojit i zaměstnance, kteří bydlí i několik stovek kilometrů od sídla firmy či ze zdravotních nebo rodinných důvodů nemohou nebo nechtějí denně dojíždět.“

Řada zaměstnavatelů zatím není na tento trend připravena. Na otázku, jaké pracovní prostředí ve firmách nyní je, 79 % HR manažerů odpovědělo, že se pracuje v klasických kancelářích. Zatím jen třetina firem nabízí svým zaměstnancům práci z domova. Více než 70 % zaměstnanců přitom pracuje mimo běžnou pracovní dobu. Těmto lidem by možnost práce mimo kancelář, zejména z domova, pomohla lépe skloubit práci s osobním životem.

Více informací najdete na www.microsoft.cz/odkudkoli.

Informace o průzkumu

Průzkum mezi HR manažery provedla na zadání společnosti Microsoft výzkumná agentura Median na přelomu září a října letošního roku. Dotázaných bylo 200 HR manažerů z firem ve velkých městech České republiky.

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější