V čem je letošní ročník výjimečný?
Členové organizačního týmu letošního festivalu se rozhodli tento 24. ročník pojmout nově. Hlavní důraz je kladen na zážitky, neformální prostředí, skutečný kontakt mezi firmami a studenty a na festivalovou atmosféru. Projektový manažer a hlavní organizátor Career DAYS 2016 Ondřej tuto snahu komentuje:
„Naším cílem je vytvořit takové prostředí, ve kterém se budou cítit studenti i firmy jako doma. Kde spolu budou moct komunikovat neformálně a bez okolků jako by se potkali v jejich oblíbené kavárně nebo na pikniku. Protože jenom takhle zahodí veškeré bariéry a doopravdy se mezi sebou poznají, aby díky tomu mohli vyhodnotit jejich budoucí spolupráci.“
Tomuto úkolu je podřízen celý program. Studenti, kteří mají registrovaný program, mohou přijít v 8 hodin ráno a vychutnat si s firmami networkingovou snídani přímo v prostorách hotelu. Poté mohou pokračovat na svůj program, který zahrnuje setkání s firmami, vzdělávací tréninky, případové studie, nebo panelové diskuze. Vybrané společnosti si také mohou vybrat účastníky, kteří je během dne nejvíce osloví, se kterými mohou na konci dne strávit večeři v horním patře hotelu. V pátek večer bude v ImpactHubu pro všechny účastníky připravena afterparty, kde mohou studenti i firmy oslavit nově vzniklé spolupráce a poznání.
Kdo stojí za organizací Career DAYS?
Career DAYS připravují členové studentské organizace AIESEC Česká republika. Ta se zaměřuje na rozvoj mladých lidí skrze členství v organizaci a zprostředkovávání zahraničních stáží pro studenty vysokých škol. Také se snaží propojovat studenty a firemní sféru, mimo projekt Career DAYS organizuje další akce jako YouthSpeak Fórum, Youth to Business, Talents of Tomorrow, nebo průzkum mezi studenty The Most Desired Company. Skrze globální hnutí YouthSpeak se snaží zjistit názory mladých lidí na globální témata, jako například kvalitní vzdělávání, nebo udržitelný rozvoj.
Stankový veletrh? To je hudba minulosti...
Novinkou pro následující ročník bude přepracovaný systém veletržních stánků. Členy organizačního týmu festivalu napadlo klasický stánkový koncept inovovat do podoby obýváčků. Účastníci festivalu se mohou se zástupci firem pobavit o možnostech pro studenty, o firemní kultuře, nebo o zahraničních možnostech ve firmě. Firmy budou mít k dispozici pohovky a konferenční stolky, nebo si přivezou stolní fotbálek, Xbox, cokoliv z jejich vlastních kanceláří. Tyto stanoviště firem mají působit jako místo, kde si studenti mohou dát se zástupci firem kávu a popovídat si o možnostech v příjemném prostředí.
„Nás samotné stánky absolutně nebaví. Musíte u nich stát, za zády vám dýchá na krk dalších deset lidí a vše je takové až moc rychlé a nedává moc příležitostí se pořádně poznat...“ dodává Ondřej, který tuto změnu inicioval.
Na jaké firmy se letos na Career DAYS můžeš těšit?
Čestnými partnery pro letošní ročník jsou J&T banka a firma AVON. Další společnosti, které se festivalu zúčastní, jsou Accenture, adidas, Amazon, CETIN, ČSOB, ČEZ, DHL, Deloitte, Ernst&Young, Glencore, Google, Heineken, Johnson&Johnson, Komerční banka, Kooperativa, KPMG, LEGO, L’Oréal, Manpower, McKinsey&Company, Nova, Nestlé, O2, P&G, Provident, RWE, Raiffeisenbank, Sephora, Synergie, STUDENT AGENCY a Tesco. Zároveň je na firmách, do jakých oblastí hledají mladé talenty. Studenti si tak mohou vybrat přímo podle toho, zda-li je zajímá marketing, lidské zdroje, sales, logistika nebo finance. Výběr je vskutku pestrý a vybrat si může každý.
„Letošní ročník je speciální. Změnili jsme celý koncept a to se odrazilo ve firemní sféře. Přizpůsobili jsme se firmám a díky nové koncepci skládající se z dílčích aktivit je festival Career DAYS přístupnější i firmám, kterým v minulosti nebyl. Zároveň jsme díky tomu získali i nové partnery, kterých si všichni velmi vážíme a doufáme, že si letošní ročník užijí a my se na ně budeme moci příští rok těšit znovu.“ dodává Barbora, která je v organizačním týmu zodpovědná za koordinaci vztahů s firmami.
Co si vzít na sebe? Jak se připravit?
Vzhledem k novému odlehčenému konceptu se žádá také změna v přístupu účastníků. Není důležité přijít v obleku, v kravatě, nebo na podpatcích.
„Jelikož sázíme na festivalovou atmosféru a na zážitky, jde nám v první řadě o to, ať jsou spokojení jak studenti i firmy. Chceme, aby se účastníci festivalu cítili příjemně a hlavně sami sebou. Žádný dress code není stanoven, ale všem účastníkům doporučujeme přijít oblečený ve stylu smart casual.“ říká Karolína, která je zodpovědná za mediální partnerství a PR celé akce. Co se týče samotné přípravy, účastníci by si měli předem zjistit, jaké firmy je zajímají, nebo v jaké oblasti by chtěli pracovat, nebo se vzdělat během studia. Vzhledem k cíli akce samotné je vhodné si s sebou vzít poslední verzi CV. Přímo na festivalu si účastníci mohou během obou dní své CV i profil na profesní síti LinkedIn nechat překontrolovat a zkonzultovat s HR manažery.
Zaujal tě program letošního festivalu kariérních příležitostí? Zaregistruj se na stánkách www.careerdays.cz, vyber si program na dle vlastního výběru. Pokud se ale rozhodneš dorazit i bez registrace, koupit lístek s omezeným programem si můžeš koupit i přímo na místě. Budeme se na tebe těšit v hotelu Diplomat!