Do Česka míří průzkum Ideální zaměstnavatel. Nabídne srovnání s celým světem

Do Česka míří průzkum Ideální zaměstnavatel. Nabídne srovnání s celým světem

Do České republiky na podzim vstupuje společnost Universum, která na základě svých průzkumů zveřejňuje žebříčky nejatraktivnějších zaměstnavatelů pro studenty po celém světě. Průzkumům v oblasti Employer Branding se Universum věnuje už déle než 25 let a dotazuje se studentů na více než 1 700 špičkových světových vysokých školách a univerzitách. Nově se k nim připojí i české školy a místní studenti se tak dozví, kdo je pro ně nejzajímavějším zaměstnavatelem i to, jak si oni sami stojí v nárocích a schopnostech v porovnání se svými kolegy.

Vy určíte, kdo je nejlepší

Průzkumy společnosti Universum nehledají nejlepšího zaměstnavatele podle pevně stanovených měřítek, jako třeba průměrná výše platu, kariérní růst a další. Zjišťují naopak, jak danou značku nebo firmu vnímají její potenciální budoucí zaměstnanci – my, studenti. Právě z našich názorů na firmy, pro které bychom chtěli pracovat, vzejde žebříček těch nejlákavějších zaměstnavatelů mladých talentů.

Vzhledem k tomu, že výzkumy Universum pokrývají množství škol na celém světě, výsledkem nejsou jenom globální žebříčky, ale také lokální data a samozřejmě porovnání situace ve světě. Z průzkumů se mohou poučit jak samotné firmy, které tak získají přístup k velmi detailním datům o tom, jak o nich jejich potenciální zaměstnanci přemýšlejí, tak studenti, kteří vidí situaci v lokálním i globálním kontextu.

Vyplň dotazník na

www.studenta.cz/universum/dotaznik

Vyplňujte pečlivě, získáte cenná data

Studenti, kteří se výzkumu zúčastní, navíc pomohou i své vlastní škole. Zúčastněné vzdělávací instituce se dozví, co si o nich studenti doopravdy myslí, v čem by se mohly zlepšit a jak si stojí v porovnání s konkurenčními školami. Univerzity se dále například dozví, u kterých firem bychom rádi pracovali, což jim pomůže zaměřit se na spolupráci se společnostmi, o které opravdu stojíme. V důsledku z toho opět budeme těžit my studenti. Dostaneme více možností, jak získat náhled do relevantní praxe už během studia.

Proč bych měl/a dotazník vyplnit?

  • můj názor bude součástí globálního žebříčku
  • mé názory se objeví vedle názorů studentů z univerzit z celého světa, včetně těch nejprestižnějších jako je Harvard nebo Cambridge
  • každý, kdo dotazník vyplní, získá dva špičkové průvodce kariérou WetFeet Career Guide
  • dva studenti (muž a žena) získají smartphone HTC Desire 601

Dotazník také sleduje platové představy studentů, takže účastníci průzkumu si snadno budou moci porovnat, jak moc se jejich představy shodují nebo liší od představ spolužáků v Česku i v zahraničí.

ZAPOJ SE DO GLOBÁLNÍHO PRŮZKUMU I TY!

Chceš se zúčastnit světového průzkumu o studentech a dát tak najevo svůj pohled na věc v globálním srovnání?

Klikni na následující odkaz a zapoj se i ty:

www.studenta.cz/universum/dotaznik

Výsledky se dozvíme na jaře 2014!

Několik konkrétních příkladů

Abychom jen nevykládali o možnostech průzkumů Universum, podělíme se s vámi o některá data, která z uplynulých ročníků vzešla. A v některých případech se pokusíme i o porovnání se situací v Česku, byť musíme vycházet z jiných zdrojů.

Hned první příklad je ovšem příjemným překvapením. Vyplývá z něj totiž, že studenti v Česku mají vysokou chuť sami podnikat nebo pracovat pro začínající firmy. Vlastní společnost tu totiž chce založit až 12 % studentů. Tím výrazně převyšujeme například USA, které se v žebříčku zemí dle ochoty studentů podnikat umístily až na 16. místě z 23 zemí. Vlastní byznys tu chce rozjet jen 7,24 % studentů.

Foto: Studenta

Porovnat můžeme také chuť studentů jít pracovat do zahraničí. Zatímco v Česku po práci v zahraničí touží přes 40 % vysokoškoláků, v jiných zemích je to mnohdy podstatně méně. V USA třeba jenom 16 %, stejný podíl mladých absolventů by rád vyjel i z Brazílie nebo Číny. O práci v zahraničí uvažuje až 22 % německých studentů, což je vzhledem ke stavu ekonomiky jejich země možná až překvapivě vysoké číslo, které ovšem jen dokládá jejich ambice.

Foto: Studenta

Universum ve světě

Společnost Universum se výzkumy v oblasti Employer Branding zabývá již déle než 25 let. Patří v tomto oboru dlouhodobě na nejvyšší příčku z hlediska rozsahu i kvality průzkumu. Každoročně se jejích průzkumů účastní více než 400 000 studentů a absolventů z více než 1 700 škol z celého světa. Z výsledků průzkumů Universum těží ročně více než 1 200 firem, z nichž mnoho patří do žebříčku Fortune 500. Průzkumy pomáhají zaměstnavatelům pochopit, přitáhnout a udržet nejlepší talenty z daných oborů. Universum si v Česku klade za cíl uskutečnit průzkumy na všech předních českých, moravských a slezských univerzitách a vysokých školách. Během podzimu a zimy chce oslovit více než 5 000 respondentů. S počátkem jara roku 2014 by pak měly být slavnostně zveřejněny výsledky průzkumu, které ukáží, kdo je pro studenty v jejich očích nejatraktivnějším zaměstnavatelem v naší zemi.

V čem se průzkum Universum liší od ostatních?

V Česku se můžeme setkat se studentskými průzkumy a žebříčky různých kvalit a relevance. Mezi ty seriózní u nás patří například The Most Desired Company, který zajišťuje mezinárodní studentská organizace AIESEC nebo průzkum Trendence. Na rozdíl od těchto konceptů má Universum globální dosah a nabízí tak srovnání s celým světem, přináší také nejprestižnější a celosvětově nejuznávanější žebříček firem – World´s Most Attractive Employers.

Omlouváme se, požadovaný obsah nelze zobrazit...

Více informací na universumglobal.com

Text: Luděk Vokáč

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější