8.30 Příchod
„Tak začínáme! Zkusíme si ukázat takový můj nejtypičtější, modelový den v práci,“ říká mi Libor Kadlec, když procházíme kolem usměvavých slečen na recepci. O chvíli později už nám připravuje kávu a vybaluje snídani. „Tak tohle dělám vážně denně, když jsem v kanceláři,“ vypráví a pouští se do jídla. Nyní má necelou půlhodinku, než začne oficiální pracovní shon. „Jak já říkám, v devět začíná společnost dýchat. Teď je ještě klid, tak si můžu vyřídit maily a vytyčit úkoly pro dnešní den.“
9.00 Interní schůzky s kolegy z dalších oddělení
Krátce po deváté hodině už je všude ve firmě rušno. „Teď mě čeká pár interních schůzek. S kolegy z různých oddělení plánujeme objemy značek, promo akce,“ vysvětluje Kadlec, který ve firmě pracuje na postu Group Brand manažera. „To ve své podstatě znamená, že se starám o značky, které BAT podporuje v Čechách a v adriatických zemích. Řešíme tak celkovou skladbu porfolia a podporu jednotlivých značek.“
Dopoledne pokračuje ve vyhodnocování minulých aktivit a plánování budoucích akcí. „Občas je potřeba sáhnout k opravným opatřením. Proto jsou tyhle schůzky celkem pravidelné,“ upozorňuje.
11.30 Práce s agenturami
Čas před obědem musí Kadlecovo oddělení věnovat práci s agenturami. „S nimi jsme v podstatě v kontaktu neustále, především pak s Ogilvy, která je celosvětově pro BAT síťovou agenturou,“ dodává.
Nejvíce s agenturou jednají Brand Executives, členové Liborova marketingového týmu. „Řeší se vše do naprostých detailů, například co budou mít hostesky na sobě, co budou říkat zákazníkovi,“ uvádí. „V rámci celého týmu pak řešíme i koncepční záležitosti, například celkové naladění kampaně, co bude její hlavní náplní a myšlenkou,“ udává příklady.
14.00 Videokonference s Amsterdamem
Proces plánování probíhá v oddělení Brand marketingu i v dalších fázích dne. Po interních schůzkách a kontaktu s agenturami jsou na řadě nadnárodní struktury firmy. „Jde o partnery z holandského Amsterdamu. Komunikujeme spolu prakticky denně po mailu, telefonujeme, někdy využijeme videokonference,“ vypráví Kadlec.
A co se zahraničními kolegy řeší? „Především kam se budou ubírat naše značky. Jaká bude naše dlouhodobá strategie jejich podpory,“ říká a tak trochu naznačuje, co bude dál.
15.00 Zhmotnění plánů do reality
Plány jsou jedna věc, jejich realizace druhá. „Vše se rozplánuje a postupně začne připravovat. Základem je správný produkt pro konkrétního spotřebitele, distribuovaný za správnou cenu na správném místě. Příprava vhodného produktu je klíčová, a proto každá kampaň vlastně začíná kontaktem s továrnou.
„Následně sledujeme a vyhodnocujeme již probíhající kampaně. Proto jsem byl například minulý týden na Moravě hodnotit fyzické provedení poslední kampaně související se změnou designu jedné z našich značek,“ vysvětluje.
16.30 Prezentace nových materiálů
Jednou z posledních akčních součástí dne Libora Kadlece je opět spolupráce s externími agenturami. „Ta skutečně probíhá pořád, ale před začátkem kampaně nám agentura přijde prezentovat své nové materiály. Ukazuje nové stojany pro komunikaci v místě prodeje.“
19.00 Odchod domů s počítačem v ruce
„Není to úplně obvyklé, ale stává se, že si musím vzít počítač s sebou a doma ještě chvíli pracovat. Snažím se to omezovat, ale někdy nemám na výběr,“ říká. Z práce vychází kolem 19. hodiny. „Asi bych mohl odejít dřív, ale na závěr dne ještě odpovídám na maily, ať mám zítra náskok a vím, co mě čeká,“ uzavírá svůj pracovní den ve společnosti BAT Libor Kadlec a odchází prázdnou chodbou k výtahu.
Pokud chcete zkusit práci Management Trainee v marketingu firmy British American Tobacco, přihlaste se do konce března na www.batgraduatecareers.com. Podrobnosti najdete také v článku www.studenta.cz/bat