„Cílem kampaně zaměřené na všechny generace je upozornit veřejnost na důležitost prevence v boji proti rakovině prsu. Kampaň chce zvýšit povědomí o možnostech využití prevence a vést ženy i muže k odpovědnosti za své zdraví“, říká Eva Knappová, ředitelka Aliance žen s rakovinou prsu, která akci pořádá.
Aliance žen bude v rámci kampaně nabízet mimo jiné vytvoření odlitku ňader ženám, které chtějí vyjádřit tomuto projektu podporu a zapojit se tak do boje proti rakovině prsu.
Zeď sádrových ňader
Akce se bude konat ve dvou designových modulech. V prvním se návštěvníci budou moci naučit techniku samovyšetření prsu od vyškolených lektorek, členek pacientských organizací z celé České republiky.
V druhém modulu - „sádrovně“ – pak bude probíhat vytváření odlitků ňader. Odlitek si bude moci žena buď celý odnést, anebo bude moci darovat jedno ňadro na Prsní stěnu umístěnou ve foyer Nové scény Národního divadla. Stěna bude po dobu konání akce v Praze přístupna veřejnosti.
Přijďte se podívat na koncert!
Kampaň bude zahájena dnes, tedy 1. října odpoledním happeningem na Václavském náměstí, který začne v 18.00 hod a vyvrcholí tanečním vystoupením mladých pacientek z projektu Bellis Young & Cancer a koncertem skupiny LOLA, která mimo jiných zahraje píseň Nazí a krásní věnovanou boji proti rakovině prsu.
Autorem této písně je Aleš Petržela a skupina ji nazpívala se zpěvačkou Petrou Janů. K písni vznikl i klip, jehož režisérem a scénáristou je Allan Schubert a podívat se na něj můžete tady:
Akce se bude konat 1. - 8.října na Václavském náměstí (prostor Na Můstku), 9. - 15. října na Náměstí Republiky (prostor před Obchodním centrem Palladium), 16. - 22. října na Praze 6 (místo v této městské části bude upřesněno), a 23. - 29. října na Náměstí Jiřího z Poděbrad.
Partnery kampaně jsou Hlavní město Praha, AVON Cosmetics, Nadace ČEZ, KOMA Modular s.r.o., Nespresso, Národní divadlo, Czech P.R., Thun 1794 a.s a skupina LOLA.