Co nás čeká v jubilejním Super Bowlu?

Co nás čeká v jubilejním Super Bowlu?

Největší sportovní svátek amerických fanoušků se blíží! Chcete vědět, na co se těšit u letošního Super Bowlu? Pak čtěte dál!

Už 7. února se dočkají fanoušci amerického fotbalu toho největšího svátku v roce - Super Bowlu. Ten bude letos navíc jubilejní, má totiž pořadové číslo 50. Aby všichni viděli, že to berou pořadatelé vážně, výjimečně není číslovka římskými číslicemi (tedy “L”), nýbrž arabskými. Vzhledem k současné protiarabské vlně je to trochu riskantní krok, ale zase bude letošní verze za každou cenu odlišena a o to jde především. Navíc prý kreativci nepřišli na to, jak římskou číslici použít do loga a promo materiálů tak, aby nevypadala hloupě. To jsou problémy!

Co tedy fandy namakaných tvrďáků čeká? Super Bowl je finále americké NFL (National Football League), kde se střetnou vítězové obou konferencí. Oproti jiným sportům, ať už americkým, nebo našim evropským, se tohle finále hraje jen na jeden zápas, kde vítěz bere vše. A jelikož je americký fotbal za oceánem zdaleka nejpopulárnější (tak ho uvádí skoro 40 % Američanů), je jasné, že se jedná o událost roku. Ta se odehraje na Levi’s Stadium poblíž San Francisca a určí šampiona sezony 2015.

Nevídané přestávkové show

Super Bowl rozhodně není pouze o sportu. Vždy je totiž obrovský zájem o poločasový program, který má dokonce vlastního režiséra a chystá se měsíce dopředu. Letos budou hlavními hvězdami Coldplay, kteří nedávno vydali nové album, takže si přijedou přihřát polívčičku mezi rozjuchané sportovní fanoušky. Objeví se i Bruno Mars a Beyoncé, což už vypadá na solidní party! S přihlédnutím k tomu, že se jedná jen o několikaminutové vyplnění času mezi odpočinkem sportovců, je až neuvěřitelné, co vše se při těchto show odehrává. Jen se podívejte sami:

Omlouváme se, požadovaný obsah nelze zobrazit...

Reklamy až na prvním místě

Reklamní pauzy jsou pravidelně nejdražší, jaké si můžete koupit. Letos se cena půlminutové reklamy vyšplhala na astronomických pět milionů dolarů. A není se čemu divit - sledovanost v posledních letech přesáhla 110 milionů diváků, takže skoro polovina Američanů bude v neděli večer sedět u televize a sledovat sport. Neuvěřitelné číslo a samozřejmě absolutní rekord ve sledovanosti ve Spojených státech. A vzhledem k jubilejní kampani se letos očekává i překonání loňských 114 milionů. Je sympatické, že v tomto speciálním čase uvidíme také jednu reklamu české výroby - spot pro kávu Death Wish Coffee se natáčel v pražských studiích a vyhrál soutěž britské firmy Intuit QuickBooks. Výhrou v soutěži byla půlminutová reklama a teď se podívejte, na co se mohou američtí diváci v televizi těšit:

Omlouváme se, požadovaný obsah nelze zobrazit...

V té smršti čísel a zajímavostí jsme ani nestačili zmínit, kdo vlastně hraje. Finalisty letošního ročníku jsou Carolina Panthers a Denver Broncos. Ale jak je patrné z předchozích řádků, sport tady na prvním místě už ani není…

Autor: Mojmír Sedláček

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější