Stejně jako minulý rok obsadila hned dvě první místa společnost Google, a to v kategorii Business/Commerce a IT. „Věřím, že k nám studenti chtějí, protože u nás mohou vytvářet svět budoucnosti,“ říká Petra Hrušková, Staffing Lead CEE & CIS ve společnosti Google. U ekonomických oborů si z třetího na druhé místo polepšila také Škoda Auto, která navíc v kategorii technických oborů už podruhé získala první místo. Na třetím místě skončila u ekonomů Česká národní banka. Technici jsou více než jiní věrní české značce, o tom vypovídá i fakt, že po Škodě se na druhé příčce umístila skupina ČEZ, a na třetí Metrostav. IT obory hned po Googlu láká nejvíc Microsoft a IBM, jejichž pozice zůstaly stejné jako loni.
Kromě nadnárodních gigantů zvučných jmen a nejvýznamnějších domácích hráčů na trhu obsahuje seznam nově také státní, veřejné a neziskové instituce. "Státní a mezinárodní instituce či bezpečnostní složky jsme do letošního žebříčku zařadili na přání samotných studentů, kteří je loni nominovali. Může to být zajímavý signál pro soukromé společnosti, protože jim státní sféra konkuruje,“ vysvětluje Tomáš Rašner, country manager společnosti Universum. Studenti ekonomických oborů mají o práci na ministerstvech a úřadech státní správy velký zájem. Dokazuje to úctyhodné čtvrté místo v této kategorii. „Myslím si, že lákáme především nabídkou relevantní praxe, ale problém potom je, že od nás absolventi brzo odcházejí do soukromých firem za lepším platem. Jsme také atraktivní pro ženy, vyhrazujeme totiž prostory pro dětské kluby, a tudíž jsme víc nakloněni novodobému trendu slaďování pracovního a osobního života,“ komentuje Michaela Marksová, ministryně práce a sociálních věcí.
Čeští studenti byli do celosvětového průzkumu zařazeni letos už podruhé, a to prostřednictvím spolupráce společnosti Universum a mediální skupiny Studenta Media, která se předloni stala strategickým partnerem pro český trh. Výsledky průzkumu Czech Republic’s Most Attractive Employers 2015 byly zveřejněny dnes odpoledne u příležitosti slavnostního předání cen Universum Awards 2014 zástupcům vítězných společností. „Na základě globálního srovnání mají čeští studenti nejvyšší touhu ve svém zaměstnání sloužit dobré věci a být užiteční, ale nemají velký zájem zastávat vedoucí pozice. I když v tomto směru sledujeme letos zlepšení,“ uzavírá Jörgen Gullbrandson, finanční ředitel společnosti Universum.
Kompletní žebříčky najdete na www.universumczech.com/vysledky-pruzkumu.
O průzkumu
Průzkum společnosti Universum zjišťuje, jak jsou firmy vnímány svými potenciálními zaměstnanci, vysokoškolskými studenty. Z jejich odpovědí vzejdou každoročně oborové žebříčky nejlákavějších zaměstnavatelů pro mladé talenty. Výsledkem jsou kromě žebříčků nejpopulárnějších zaměstnavatelů také velmi detailní data o kariérních preferencích studentů v lokálním i globálním srovnání. Z průzkumů se mohou poučit jak samotné firmy, které zjistí, jak o nich jejich potenciální zaměstnanci přemýšlejí, tak studenti, kteří vidí situaci v lokálním i celosvětovém kontextu. Do průzkumu se zapojilo celkem 13 399 studentů z 67 univerzit a vysokých škol v ČR. Sběr dat k průzkumu Universum probíhal od listopadu 2014 do ledna 2015 prostřednictvím on-line dotazníku v úzké spolupráci s vysokými školami, univerzitami, studentskými uniemi a mediálními partnery po celé ČR.
Universum
Původem švédská společnost Universum se zabývá výzkumy a poradenstvím v oblasti Employer Branding již déle než 25 let a působí ve 30 zemích po celém světě. Každoročně se jejích průzkumů účastní přes 700 000 studentů z více než 1 700 škol z celého světa. Z výsledků průzkumů Universum těží ročně více než 1 200 firem. Průzkumy pomáhají zaměstnavatelům pochopit, přitáhnout a udržet nejlepší talenty z daných oborů.
Text: Jekatěrina Tkačenko