Bořivoj Trejbal: Meta jménem Emirates

Bořivoj Trejbal: Meta jménem Emirates

Létají do sto padesáti destinací, mají 249 letadel. Jejich flotila je jedna z nejmladších na světě, průměrné stáří strojů je šest let. Jaké to je pro Emirates Airline pracovat? A jak se plní největší dopravní letadlo na světě?

Aerolinky Emirates mají spoustu nej. Centrálu mají v Dubaji, kde operují z největšího letiště co do počtu odbavených letadel na světě, na palubách mají nejlepší zábavní systém na světě. Mezi leteckými společnostmi jde o nejhodnotnější značku. „Emirates jsou sice firma s relativně krátkou historií, dokázala ale mnohé. Vyrostla velmi rychle, to, co jsme za tu dobu vybudovali, leckterým aerolinkám trvalo mnohem déle,“ říká Bořivoj Trejbal, ředitel české pobočky společnosti Emirates Airline.

Baví vás letadla?

Mám rád techniku jako každý kluk. Když jsem byl malý, lepil jsem si modely letadel z druhé světové války. Teď mě baví, když můžu vylézt na plochu a podívat se, jak se do letadla všechno rovná. Zanedlouho třeba pojedu do Mnichova podívat se, jak se odbavuje Airbus A380, největší dopravní letadlo na světě, které od května bude létat i do Prahy.

Jak jste se dostal do Emirates?

Začínal jsem u konkurenční firmy, vybudoval si tam kariéru. Mám zkušenosti nejen z přepravy osobní, ale i z carga nebo odbavování pasažérů, troufám si říct, že mám široký záběr. Když jsem zjistil, že Emirates budou v Praze otevírat pobočku, drze jsem se přihlásil na pozici ředitele. A uspěl. Emirates jsou v našem oboru meta, vysněný cíl.

Foto: Studenta

Jací jsou arabští zaměstnavatelé?

Při nástupu jsem se těšil, že to bude fungovat jinak, než jak jsem byl zvyklý. Firemní kultura je ale nastavená docela globálně, není moc odlišná od ostatních aerolinek. V centrále v Dubaji potkáte desítky národností, jsou tam zaměstnanci z celého světa, od Nového Zélandu po Jižní Ameriku.

A čeští cestovatelé?

Čeští zákazníci jsou nároční. Ale není to o tom, že chtějí za málo peněz hodně muziky, chtějí za svoje peníze odpovídající kvalitu. My nejsme nejlevnější, ano, ale myslím, že jsme nejlepší. Dokážeme nejlépe odpovědět na nároky zákazníků.

Jak se k Emirates dostat?

Přehled všech nabídek práce je na stránce www.emiratesgroupcareers.com. Většinou jde o práci v posádce, jsou tam ale i nabídky na práci v dubajské centrále. Zhruba jednou za měsíc děláme také náborové dny, v Praze, Brně, Ostravě nebo Plzni. Emirates jsou velice oblíbená a úspěšná společnost, nabízíme jistotu. Čechů u nás pracuje 289, máme i jednoho kapitána Airbusu A380.

Je ve společnosti místo pro mladé lidi, absolventy?

V Praze nás je dvacet šest, šance, že bychom tu otevírali pozici pro člověka s minimem zkušeností, je malá. Ale velkou část našich posádek tvoří mladí lidé, často absolventi. Není to vždy kariéra na celý život, ale je to ideální příležitost začít nějaký pracovní život po škole. Posádku si ale vybíráme podle přísných kritérií, ne jen fyziognomických, hledáme i lidi empatické, odolné, schopné.

Foto: Studenta

Kam se bude ubírat letecký průmysl?

Létat bude čím dál tím více lidí. Nízkonákladové společnosti budou v omezené míře létat i dálkové lety. Můj osobní názor je, že se nůžky mezi kvalitními, tradičními aerolinkami a těmi nízkonákladovými se budou čím dál tím více rozevírat. Nízkonákladové společnosti ale určitě nebudou tradiční aerolinky ohrožovat, mají jiný záběr.

O jaké destinace je největší zájem?

U nás vede jednoznačně Dubaj, lidé tam létají za obchodem, ale i na dovolenou. Oblíbené jsou také destinace v Indickém oceánu, Seychely, Mauritius, Bali. Plánujeme také novou linku do Cebu a Clarku na Filipínách, která bude spuštěna 30. března. Hitem bude také Hanoj, kam bude létat česká vietnamská komunita – více než do Saigonu. Věříme, že i díky novým linkám bude poptávka i nadále vysoká a nově nasazené letadlo A380 plně využijeme. Je to logické vyústění našeho růstu na českém trhu. Ve střední Evropě budeme jediní, kteří budou toto letadlo nasazovat každý den.

Text: Nela Vejvodová

Foto: official

Mohlo by tě zajímat

Nejnovější